כניסה הרשמה צור קשר

קנס בסך 90 אלף ₪ הוטל על חברה שהתרשלה בשמירה על בטיחות עובדים

 

עודכן ב:17/11/2013

 

נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה הרשיע את חברת ס.ה.ל. אלובין בע"מ ושניים ממנהליה בעבירות בטיחות בעבודה וקנס אותם בקנס פלילי בסך כולל של 90,000 ₪ וכן התחייבות להימנע מעבירה למשך 3 שנים בסכום זהה. עוה"ד רנין יעקב–מנסור מהלשכה המשפטית במשרד הכלכלה: "משרד הכלכלה הגיש את כתב אישום בגין עבירות של אי גידור לבטח של מכונה לכבישת פרופילי אלומיניום ואי הדרכת עובדים, עבירות שהובילו – למרבה הצער - לקטיעת אצבעותיו של עובד."

בעקבות תאונת עבודה שאירעה ביום 26.9.11 בה נקטעו 4 אצבעות ידו השמאלית של עובד חברת ס.ה.ל. אלובין בע"מ החל משרד הכלכלה בחקירת האירוע. במסגרת החקירה, שנערכה ע" מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה, התגלו ראיות לביצוע עבירות של אי גידור המכונה ואי מסירת מידע והדרכת עובדים בניגוד לפקודת הבטיחות בעבודה ותקנות ארגון הפיקוח על העבודה. 

בהמשך לכך, הוגש כתב אישום ע"י התובעת עוה"ד רנין יעקב–מנסור מהלשכה המשפטית במשרד הכלכלה ממנו עולה, בין השאר, כי המכונה לכבישת פרופילי אלומיניום לא היתה מגודרת כדין לרבות באזור שוקת המכונה ולאורך מסלול תנועתו של המדחס. כמו כן הואשמו מנהלה של החברה ומנהל מחלקת הייצור במפעל במסגרת אחריות נושאי משרה. בעקבות הסדר טיעון הורשעו שלושת הנאשמים ע"י השופט רמי כהן, נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה. 

נשיא בית הדין האזורי בחיפה רמי כהן קיבל את הסדר הטיעון במסגרתו הושתו גזרי דין משמעותיים על הנאשמים: החברה נקנסה בקנס בסך 40,000 ₪, מנהלה נקנס בסך 40,000 ₪ ומנהל הייצור נקנס בסך 10,000 ₪ וכולם התחייבו להימנע מעבירה במשך 3 שנים בסכום זהה. השופט ציין כי המדובר בהסדר שהולם את נסיבות המקרה וכי נלקחה בחשבון העובדה שהענישה קרובה לסכום הענישה המירבי שניתן להשית לאור העבירות שיוחסו להם. 
התובעת הראשית במשרד הכלכלה, עו"ד גלי לוי: "שמירה על הוראות הבטיחות בעבודה חשובה למעבידים לא פחות מלעובדים ואנו עדים לכך שעדיין קיימת בעיה בתחום ותאונות עבודה מתרחשות בגלל הפרת החוק. בריאות העובדים ובטיחותם צריכים להיות בראש מעייניו של המעסיק ושל נושאי המשרה הרלוונטיים. המסר שיצא מפתחו של נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה לפיו ייגזרו עונשים מרתיעים על מעסיקים שמבצעים עבירות בתחום הבטיחות בעבודה הינו מסר ברור ומרתיע שיסייע במאבק להגברת הציות להוראות החקיקת הבטיחות בעבודה".

 

מקור:מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, משרד הכלכלה.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע