כניסה הרשמה צור קשר

רעש מטוסים - סיכון גבוה למוות

 

עודכן ב:21/10/2013

 

הסיכונים לשבץ ולמחלות לב וכלי דם גבוהים יותר באזורים בהם קיים רעש רב של מטוסים.

אלו ממצאיו של מחקר שכלל 3.6 מיליון תושבים שהתגוררו ליד שדה התעופה של היתרו. הממצאים מראים כי הסיכונים גבוהים יותר ב-20%-10% באזורים עם רמות רעש המטוסים הגבוהות ביותר.

ממצאי המחקר פורסמו ב-British Medical Journal.

החוקרים מסכימים עם מומחים אחרים שהרעש הוא לא בהכרח האשם ועדיין נדרשים מחקרים נוספים כדי לבחון זאת.

המחקר שערכו הצביע על סיכון גבוה יותר הן בהיבט של פניות לבית החולים והן של מוות משבץ, ממחלות לב וממחלות כלי דם אצל 2% מאוכלוסיית המחקר - כ-70,000 איש - שהתגוררו במקומות בהם רעש המטוסים היה החזק ביותר.

עורכי המחקר, מאיפריאל קולג' שבלונדון אמרו כי התפקיד המדויק שהחשיפה לרעש משחקת בבריאות לא לגמרי ברור. יחד עם זאת, מאד מתקבל על הדעת שהיא תורמת לבעיה, לדוגמא, בגלל עליה בלחץ הדם או הפרעות שינה.


תכנון שדה התעופה
 
קיימת תגובה של בהלה לרעש חזק, ובמקרים בהם אנו נחפשים אליו בפתאומיות, קצב הלב ולחץ הדם עולים. רעש ממטוסים יכול להטריד מאד אנשים מסויימים, מה שעלול כמובן להשפיע על לחץ הדם שלהם ולגרום למחלות.

החוקרים השתמשו בנתונים לגבי רמות הרעש בשנת 2001 מרשות התעופה האזרחית. הנתונים כיסו 12 ערים ותשעה מחוזות מחוץ ללונדון, בהם רעש המטוסים עלה על 50 דציבלים - רמת הרעש שנוצר משיחה נורמלית בחדר שקט.

לדברי עורכי המחקר, כיום, מספר מועט יותר של אנשים מושפע מרמות גבוהות של רעש (מעל 63 דציבלים) - למרות מספר גדול יותר של מטוסים בשמיים - בגלל השינויים בתכנון המטוסים והטיסות.

החוקרים התאימו את עבודתם במאמץ להגביל גורמים אחרים שעשויים להיות קשורים לשבץ ולמחלות לב כמו מחסור, מוצא דרום אסיאתי ומחלות הקשורות לעישון. הם הדגישו כי סיכון גבוה למחלות הקשור לרעש של מטוסים נשאר הרבה פחות משמעותי מהסיכונים מגורמים הקשורים לסגנון החיים - כולל עישון, חוסר פעילות גופנית ותזונה לקויה.

מומחים שהגיבו לממצאים ציינו כי התוצאות מרמזות על כך שלמיקומם של שדות התעופה וחשיפה לרעש מטוסים יש השפעות ישירות על בריאות האוכלוסיה שמסביב, ולכן המתכננים צריכים לקחת זאת בחשבון כשהם מרחיבים שדות תעופה באזורים המאוכלסים במספר רב של תושבים, או מתכננים הקמת שדות תעופה חדשים.

 
מקור:
יפעת גדות, אתר news1

 

שלח להדפסה