כניסה הרשמה צור קשר

סוללות ליתיום: סכנה במזוודה

 

עודכן ב:19/05/2008

 

בין המגבלות הרבות הקיימות על הטסת חומרים מסוכנים בחפצים האישיים של הנוסעים ואנשי הצוות, קיימות מספר מגבלות הקשורות לסוללות ליתיום. חלקן - מגבלות יחסית חדשות שהוטלו בעקבות אירועי חירום (בעיקר דליקות) לפני, בזמן ולאחר הטיסה בהם היו מעורבות סוללות ליתיום. סוללות אלה נמצאות בשימוש במכשירים אלקטרוניים רבים, כגון מחשבים ניידים, שעונים, מצלמות, מצלמות וידאו, טלפונים ניידים, וכו'.

באשר למכשיר עצמו: מותר לנוסע להביא לטיסה מחשב, טלפון, וכו' המיועדים לשימוש אישי, ולארוז אותם בתיק יד אותו הוא לוקח לתא הנוסעים או במזוודה אותה הוא מוסר לחברת התעופה להטסה בתא המטען, כאשר הסוללות נמצאות בתוך המכשיר.

אסור לנוסע לארוז סוללות ליתיום חלופיות (spare batteries) במזוודה או בתיק שנמסרים לחברת התעופה. בזמן הטיסה מותר לנוסע להחזיק סוללות ליתיום חלופיות בתיק יד, אותו הוא לוקח לתא הנוסעים, באריזתן המקורית. במידה והסוללות אינן נמצאות באריזה מקורית שמגנה על הסוללות מפני נזק מכני וקצר חשמלי, יש לארוז כל סוללה בנפרד באריזה קשיחה כלשהי כדי למנוע קצר חשמלי ופגיעה פיסית בסוללה ורק לאחר מכן למקמן בזהירות בתיק היד. כמינימום יש לבודד את המגעים. גם סוללה בודדת יש לארוז בצורה זהה, היות ומגעים לא מוגנים עלולים ליצור קצר חשמלי עם חפץ מתכתי, דוגמת מפתחות.

ניתן לצפות בסרט שהופק ע"י הרשות הפדרלית לתעופה של ארצות הברית (FAA) המתייחס לנושא זה באתר YouTube בכתובת:

 http://www.youtube.com/watch?v=gcd34tt8YPU
ובסרט נוסף:
 http://www.youtube.com/watch?v=WeWq6rWzChw

 

מקור:ליבי קוסקס, מרכז המידע של המוסד לבטיחות ולגיהות .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 09.10.2024

 

שאלה:

האם נדרש התקן למניעת עלייה/טיפוס על סולם קבוע - סולמות קבועים?

 

התשובה:

הדרישות להתקנה ושימוש בסולמות קבועים מופיעות בתחיקה שלהלן:

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע