כניסה הרשמה צור קשר

סיכום 6 שנים למיזם הדרכת עובדים בחקלאות (ישראלים וזרים)

 

עודכן ב:13/05/2008

 

אין ספק באשר לחשיבותה של פעילות ההדרכה בכל הקשור לבטיחות ולגיהות בעבודה.
עובד מנוסה, מיומן ומודרך ובקי בעבודתו מייחס משקל רב לבטיחות סביבו והסיכוי לתאונה (או לאירוע מסוכן) קטן ביותר. בתקנות ארגון הפיקוח על העבודה (מסירת מידע והדרכת עובדים) , התשנ"ט - 1999 נאמר: "יש להדריך את העובד בשפה מובנת, ידועה וברורה לו ולוודא כי העובד הבין את הסיכונים".

עד היום (ברבעון הראשון של שנת 2008 ובמשך 6 שנות המיזם) הודרכו מעל 3,000 עובדים כל שנה, ובסך הכל כמעט 19,000 עובדים ישראלים וזרים.

הדרכת עובדים זרים כוללת הכרת הכלי על כל מאפייניו והסיכונים שבו תוך הסברה מקיפה לכללי עבודה ותפעול בטיחותיים. לפני כל פעילות, מדריכי המיזם דואגים ל-: תיאום מוקדם עם המעסיקים; ארגון מקום ריכוז לביצוע ההדרכה; תיאום חומר פרסומי ומתורגמנית; קביעת הנושאים העיקריים (עפ"י סוג הגידולים ואופי העבודה בישוב).

נתונים מרשימים על היקף הפעילות:
  • מדריכי המוסד טיפלו עד כה בלמעלה מ - 6,000 משקים פרטיים במושבים ובמושבות החקלאיות.
  • בכל משק חקלאי יש בין 2 ועד 20 עובדים תאילנדים. מיעוטם מחזיקים אף 30-50 עובדים.
  • בכל ביקור של מדריך נעשית פעילות תומכת, הן בהדרכות פרונטליות והן על ידי מסירת חומר בתאית - לעובדים במקום.
  • להערכתנו - עד היום הגענו אל כ - 17,000 עובדים מכלל 26,000 התאילנדים העובדים בחקלאות, ובהם כמובן עובדים אשר כבר חזרו לארץ מוצאם (סה"כ כ - 58% מכלל העובדים הזרים), ובאופן מרוכז (בימי עיון מאורגנים) הדרכנו כ - 7,000 עובדים תאילנדים באופן ישיר.
להדרכה פנים רבות, אנו מבצעים גם הדרכות פרונטליות בסיוע מצגות, סרטי D.V.D. וכן הצגה מעשית של ציוד מיגון אישי, הדרכה על כלי העבודה עצמם (בעיקר בכל הקשור לעבודה בגובה). התוצאות מצביעות על רמת שביעות רצון גבוהה מאד, הפנמה והטמעה של החומר הנלמד ובעיקר הקטנה משמעותית של אירועים מסוכנים.

 

מקור:יואב גרשון - רכז תחום חקלאות במוסד לבטיחות ולגיהות. .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 09.10.2024

 

שאלה:

האם נדרש התקן למניעת עלייה/טיפוס על סולם קבוע - סולמות קבועים?

 

התשובה:

הדרישות להתקנה ושימוש בסולמות קבועים מופיעות בתחיקה שלהלן:

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע