כניסה הרשמה צור קשר

זן חדש של נגיף שפעת עופות מתפרץ בסין ופוגע גם בבני אדם

 

עודכן ב:21/04/2013

 

באחד באפריל השנה (2013), דווח ארגון הבריאות העולמי על שלושה מקרי הדבקת בני אדם בזן חדש של נגיף שפעת עופות מטיפוס 9N7H. זן זה מדביק בדרך כלל עופות בלבד, אך מתממשת האפשרות גם להדבקת בני אדם, כפי שהתרחש עם זן שפעת העופות 1N5H. התסמינים באדם מתבטאים במחלה קשה של דרכי הנשימה ומקרים בודדים המחלה מסתיימת במוות.

עד לתאריך 15.4.13, דווח על 51 חולים בשפעת זו, שאושרו בבדיקות מעבדה, ועל 11 מקרי מוות (נכון ל-17.4.13 מספר הנפטרים עומד על 16).

אין עדות לאפשרות הדבקה מאדם לאדם בזן זה, אך החוקרים עוקבים אחר כאלף איש שהיו במגע קרוב עם חולי השפעת. חקירת מקור הזן עדיין נמשכת ויש לצפות להדבקות נוספות. אין דווח על המצאות הנגיף מחוץ לסין. הנגיף אותר בעופות באזור בו נדבקו האנשים ורבים מהחולים דווחו על חשיפה לעופות, אם כי אחרים שללו מגע קרוב עם עופות.

זו הפעם הראשונה שזן מטיפוס 9N7H נמצא בבני אדם, אך נכון למועד הדווח אין כל עדות על אפשרות של הדבקה מתמשכת באדם שהיא תנאי לפוטנציאל מגפתי. אין בנמצא כל תרכיב המכיל אנטיגנים של 7H מנגיף שפעת. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן באטלנטה, עוקב אחר מצב ההדבקות, ומפרסם הנחיות לתיירים, לרופאים ולמעבדות בנושאי בטיחות וטיפול בחולים ובדגימות מעבדה, הנגועים בנגיף זה.

 

מקור:
ד"ר איתן ישראלי ע"פ
 
http://www.infectioncontroltoday.com/news/2013/04/who-update-on-human-infection-with-influenza-a-h7n9-virus-in-china.aspx http://emergency.cdc.gov/HAN/han00344.asp 

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 07.07.2024

 

שאלה:

מהי ההסמכה הנדרשת למפעיל עגורן גשר עילי בעל עומס עבודה בטוח - מתחת ל- 1000 ק"ג?

 

התשובה:

תקנות הבטיחות בעבודה (עגורנאים, מפעילי מכונות הרמה אחרות ואתתים), -1992, מסווגת את סוגי העגורנים ומנחות לגבי אופן ההסמכה של מפעיליהם.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע