כניסה הרשמה צור קשר

קסדה "חיישנית" חדשנית יכולה לעזור לכבאים

 

עודכן ב:04/04/2013

 

פרויקט מחקר של שנתיים הניב אב-טיפוס של קסדה שתוצג השנה בתערוכת הגאדג''טים המתקיימת בברמינגהם, אנגליה בתאריכים 3-7 לאפריל.

הקסדה ה"חיישנית" שפותחה על ידי הפקולטה להנדסה באוניברסיטת שפילד, אנגליה, יכולה לעזור לכבאים לגלות עצמים בקרבתם גם בחושך או בתנאים של עשן כבד. הקסדה מכילה חיישני על-שמע (אולטרא סאונד) שיכולים לגלות את המרחקים בין הקסדה לבין קירות או מכשולים קרובים אחרים. האותות מועברים לרפידות רטט המחוברות לפנים הקסדה במגע עם מצחו של הלובש. עובדי הצלה יוכלו להשתמש באותות כדי למצוא קירות ומכשולים אחרים שיכולים לסייע להנחות אותם בסביבה לא מוכרת, על פי ההודעה לעתונות שמסרה האוניברסיטה. גרסה קלת משקל של הטכנולוגיה הזאת יכולה לסייע לאנשים עם בעיות ראיה להימנע מסכנות, נאמר שם.

הקסדה יוצרה על ידי קבוצה של חוקרים במרכז שפילד לרובוטיקה. "כשכבאי מגיב למצב חירום הוא ישתמש בעיניו ובאוזניו כדי להבין את סביבתו, וינסה לזהות עצמים בחדר מלא בעשן, לדוגמה, או יתאמץ לשמוע קולות מאנשים שאולי זקוקים להצלה", אמר המנהל שלהם, פרופסור טוני פרסקוט. "מצאנו שבנסיבות כאלה, קשה לעבד מידע נוסף באמצעות אותם החושים. אולם, בעזרת שימוש בחוש המישוש יכולנו להעביר ביעילות מידע נוסף."

 אב הטיפוס של הקסדה פותח במהלך פרויקט מחקר של שנתיים. והוא מוצג כאמור בימים אלו בתערוכת הגאדג''טים אשר מתקיימת בתאריכים 3-7 לאפריל בברמינגהם, אנגליה.

מקור:
אתר OH&S

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע