כניסה הרשמה צור קשר

OSHA ארה"ב מפרסם עלון מידע לעבודה בטוחה עם חומרי ננו

 

עודכן ב:27/02/2013

 

המינהל האמריקאי לבטיחות ובריאות תעסוקתית של ארה"ב (OSHA) הוציא עלון מידע על חומרי ננו שמונה את הסכנות הפוטנציאליות של חומרי ננו, דרכי החשיפה שלהם וסוג המידע וההדרכה שעל המעסיקים לספק לעובדים שיכולים להיחשף לחומרים אלה.

קיימים גבולות חשיפה אחדים לחומרי ננו בעבודה, ועל פי עלון המידע, חלקיקי ננו של חומר יכולים להיות מסוכנים יותר מאשר חלקיקים גדולים יותר של אותו החומר. לכן, גבולות החשיפה התעסוקתית לחומר יכולים שלא "לספק הגנה מספקת מחלקיקי ננו של החומר". המינהל לבטיחות ובריאות תעסוקתיים ממליץ שחשיפת עובדים לצינוריות ננו פחמן וסיבי ננו של פחמן לא תעלה על 7.0 מיקרוגרם למטר מעוקב (μg/m3) כממוצע משוקלל ל- 8 שעות, בהסתמך על גבול החשיפה המומלץ (REL) של המכון הלאומי האמריקאי לבטיחות ובריאות תעסוקתיים (NIOSH).

המינהל לבטיחות ובריאות תעסוקתית ממליץ גם שחשיפת עובדים לחלקיקי ננו של טיטניום דיאוקסיד לא תעלה על גבול החשיפה המומלך של 0.3 מיקרוגרם למטר מעוקב (μg/m3). המינהל לבטיחות ובריאות תעסוקתית ממליץ שהמידע וההדרכה שיסופקו לעובדים צרכים לכלול הכרה של חומרי הננו והתהליכים בהם משתמשים בהם, הכרה של אמצעי הבקרה ההנדסיים והמינהליים ושל ציוד מגן אישי (PPE), והשימוש והמגבלות של ציוד המגן האישי, וכן, אמצעי החירום שיש לנקוט במקרה של שפיכה או שחרור של חומרי ננו.

קראו את עלון המידע בשפה האנגלית 

סקירת הספרות של המינהל האירופי לבטיחות ובריאות תעסוקתיים אודות:

חשיפה לננו-חומרים במקום העבודה 

תפיסת הסיכון ותקשורת סיכון בהקשר לננו-חומרים במקום העבודה.


מקור:
OSHA, מינהל הבריאות והבטיחות התעסוקתית בארה"ב

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע