כניסה הרשמה צור קשר

נציבות כבאות והצלה נערכת לקראת כנס יסוד הרשות הארצית לכבאות והצלה

 

עודכן ב:03/02/2013

 

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'' ונציב כבאות והצלה, רב טפסר שחר איילון, יכריזו בשבוע הבא על הקמת הרשות הארצית לכבאות וההצלה. ​מאז שהתקבל החוק החדש להקמת הרשות הארצית לכבאות והצלה באוגוסט 2012, עומלים שירותי כבאות והצלה בקדחתנות על ההכנות לקראת יישומו של החוק וכניסתו לתוקף החל מה- 8 לפברואר 2013.  החוק מניח את התשתית החוקית הנדרשת להפעלת רשות ארצית של כבאות והצלה בישראל ובמסגרתו מוסדרים, בין היתר, היבטים שונים הנוגעים לעבודתם, לתפקידיהם ולסמכויותיהם של לוחמי האש, מפקחי מניעת דליקות וחוקרי דליקות. 

החוק אף מספק כלים מעשיים הנדרשים לשם פיקוח ובקרה על קיום הוראות החוק, ובכלל זה הסדרת הסמכות להוציא צו הפסקה מנהלי לנכסים במקרים המתאימים, הסדרת הוראות הקובעות סנקציה פלילית על מי שמפר הוראות החוק, והסדרת ההוראות הרלוונטיות בחוק רישוי עסקים את ההכרזה הרשמית על הקמת הרשות הארצית לכבאות והצלה, מתכננת הנציבות לציין בכנס יסוד שיערך בשבוע הבא, במעמד השר לביטחון הפנים, נציב כבאות והצלה, ובכירים מהמשרד לביטחון הפנים ומנציבות כבאות והצלה. 

בכנס ישתתפו גם אלוף פקוד העורף, מנכ"ל מד"א, ראש עיריית אשדוד, המשפחות השכולות מאסון הכרמל, צוערי קורס קציני כבאות, מפקדי המחוזות החדשים ונציגים מכל מחוז.ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גם יעניק את ברכתו שתשודר בווידאו במהלך הכנס. הכנס יתקיים בתאריך 4/2/13 בבית יד לבנים, באשדוד, בין השעות 12:00-09:30.

מקור:
אתר כבאות והצלה  

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע