כניסה הרשמה צור קשר

אמצעי בטיחות אש תקינים יכולים למנוע אסון

 

עודכן ב:10/01/2013

 

אחת המסקנות מאירוע השריפה בספא בהרצליה היא שסידורי בטיחות אש במבנים יכולים להציל חיים.

השריפה שפרצה ב - 27/12/12 בספא בהרצליה ושגבתה את חייו של אדם אחד וגרמה לפציעתם של חמישה בני אדם נוספים, הייתה יכולה להסתיים אחרת. החקירה הראשונית העלתה כי המקום פעל ללא רישיון עסק והיתר בטיחות אש מטעם שירותי הכבאות. 

חקירה ראשונית זיהתה כי השריפה החלה מחדר הסאונה שבמתחם הספא. בחדר זה, לדברי טפסר בכיר חיים תמם, לא היתה מותקנת מערכת מתזים תקינה כפי שדורש התקן. בנוסף לכך, יציאת החירום במקום לא אפשרה מילוט זריז. האש שבקעה מחדר הסאונה יצרה מחסום אש שמנע מהאנשים בספא להימלט דרך היציאה הראשית ודחפה אותם פנימה יותר לתוך המבנה. דלת יציאת החירום היתה נעולה ובסוג מנעול הדורש מפתח נשלף, בניגוד להנחיות הדורשות מנעול פרפר או מנעול קל לפתיחה מכיוון המילוט. עד מהירה המקום נמלא עשן שאפף את האנשים הלכודים והתוצאות, למרבה הצער, ידועות. 

בעקבות האירוע, בנציבות כבאות והצלה מדגישים כי הסדרה תקינה של אמצעי בטיחות וכיבוי אש במבנים יכולה להביא לירידה משמעותית בשיעור הדליקות ויתרה מכך, במקרה של שריפה, להציל חיי אדם ורכוש.

לכתבה המלאה

מקור:
אתר שרותי כבאות והצלה

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע