כניסה הרשמה צור קשר

עיריית תל אביב חילקה פרסי בטיחות וגיהות לעובדים מצטיינים

 

עודכן ב:26/11/2012

 

במעמד חגיגי בבית אריאלה בתל אביב, שנערך בסוף חודש אוקטובר, חילקה עיריית תל אביב יפו פרסי הצטיינות לעובדים, אשר במהלך השנה האחרונה פעלו ותרמו באופן בולט לשמירה על הבטיחות והגיהות של כלל העובדים בעירייה. בטקס הענקת פרס המנכ"ל לבטיחות בעיריית תל אביב יפו לשנת 2012 השתתפו בכירים ועובדים בעירייה וכן נציגים ממשרד התמ"ת ומהמוסד לבטיחות ולגיהות. בין המשתתפים: מנחם לייבה - מנכ"ל עיריית תל אביב יפו; רובי זלוף - משנה למנכ"ל העירייה; אבי פרץ - סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל, יו"ר ועדת הבטיחות העליונה ויושב ראש ועדת פרס המנכ"ל לבטיחות; עו"ד רמי בן גל - יו"ר ארגון העובדים; קובי אשכנזי - משנה ליו"ר ארגון העובדים; ורדה אדוארדס - סגנית מפקח עבודה ראשי ומנהל מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית; דניאל - חדד, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות; דב דביר - מנהל מחוז תל אביב במוסד לבטיחות ולגיהות ועוד. בטקס הרצו בפני הקהל ד"ר חיים נחמה - מנהל אגף רפואה ציבורית - על "ניהול סיכונים בעולם הרפואי" ומשה שחר - מנהל תכנון ובקרה בחטיבת התכנון, הארגון ומערכות מידע בעיריית תל אביב - על "ניהול סיכונים בפרויקטים".

הזוכים בשלושת המקומות הראשונים בפרס מנכ"ל לבטיחות השנה ע"פ ועדת השיפוט:

  • מחלקת החניון, אגף התברואה. נציגים: מנהל המחלקה ליאור שרעבי ומנהל האגף גיל ארויו. המחלקה זכתה בפרס בסך 10,000 ₪
  • אגף חיובי ארנונה. נציגים: מנהל האגף אלי מלאכי, סגן מנהל האגף איציק חן, ממונים על הבטיחות בצלאל רובן ואייל חסיד. האגף זכה בפרס בסך של 8,000 ₪.
  • מטה מינהל בת"ש. נציגים: סגן מנהל המינהל עו"ד הרצל נאמן, ממונה על הבטיחות אייל חסיד. מטה המינהל זכה בפרס בסך של 6,000 ₪.

יחידות אשר הגישו את מועמדותן והוכיחו פעילות מקדמת של נושא הבטיחות קיבלו 1,500 ₪ להמשך קידום פעילות הבטיחות ביחידה. להלן רשימת היחידות:

  • אגף הרכש והלוגיסטיקה – פרס על יצירת תרבות ואקלים בטיחותי ביחידה. קיבלו את הפרס בשם האגף: מנהל האגף מוטי גולדשטיין, נאמןהבטיחות שמוליק דוד, ממונה על הבטיחות בצלאל רובן.
  • אגף משאבי אנוש - פרס עלמקצועיות בטיפול בבעיות הבטיחות בתחומים רבים. קיבלו את הפרס בשם האגף: מנהל האגף אבי זוהר, אריק איצקוביץ –נאמן הבטיחות, ממונה על הבטיחות בצלאל רובן.
  • מחלקת שער יפו , אגף דרום, מינהל השירותים החברתיים – פרס על קידום נושא בטיחות וגיהות ביחידות מטה. בשם המחלקה קיבלו את הפרס: מנהלת המחלקה אביבה כהן, נאמן הבטיחות מרסל מנשה, ממונה על הבטיחות בצלאל רובן.
  • אגף משאבי חינוך, מינהל החינוך, התרבות והספורט - פרס על תרומתם לשיפור סביבת העבודהשל העובד: קיבלו את הפרס בשם האגף: מנהל האגף שלמה זוהר, מנהל מחלקה אילן קומה, ממונה על הבטיחות אבי אבולעפיה.
  • אגף בתי העירייה - חטיבת משאבי אנוש ומינהל - פרס על עשייה רבה לשמירת בטיחות ובריאותם של עובדי העירייה : קיבלו את הפרס בשם האגף: מנהל האגף אלי טרטנר, סגן מנהל האגף ישראל וייזר, ממונה על הבטיחותבצלאל רובן.
  • מחלקת ביצוע ותחזוקה, אגף התנועה - פרס על קידום נושא בטיחות בעבודה עם קבלנים: קיבלו את הפרס בשם המחלקה: מנהלת האגף נורית כספי, מנהל המחלקה חיים הכטלינגר, ממונה על ההבטיחות, אייל חסיד.
  • אגף הפיקוח - פרס על עשייה לשמירת בטיחותם של עובדי האגף ותושבי העיר: קיבלו את הפרס בשם האגף: מנהל האגף יואב ירדני, נאמן הבטיחות שי גטניו, ממונה על הבטיחות בצלאל רובן.
  • מוסך העירוני – על התמדה בשיפור אקלים בטיחותי ביחידה. קיבלו את הפרס בשם היחידה: מנהל היחידה אהרון רבי, מנהל צי הרכב תומר גת, מנהל המוסך לואיס אמסיס.

ורדה אדוארדס - סגנית מפקח עבודה ראשי ומנהל מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד התמ"ת - ברכה את המשתתפים בכנס ואת הזוכים בפרסי הבטיחות וציינה כי עובדי העירייה עוסקים במיגוון עצום של עיסוקים ובהם גורמי סיכון רבים ושונים. ולכן הפעילות לקידום הבטיחות ובריאות העובדים היא פעילות שאין ערוך לה. בהמשך דיברה על הצעת החוק "תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (תכנית לניהול הבטיחות") התשע"ב- 2012". מטרת התקנות כפי שהוגדרו "לקבוע קיומה של תכנית שיטתית פרואקטיבית לניהול הבטיחות במקום העבודה, כדי למנוע תאונות עבודה ומחלות מקצוע, לצמצם את הסיכונים ולמלא אחר דרישות החקיקה בנושאי בטיחות ובריאות תעסוקתית". תקנות אלה עומדות להתפרסם בקרוב ברשומות. אדוארדס ציינה כי לאחר שהתקנות ייכנסו לתוקפן הן יחייבו את מקומות העבודה להכין תכנית מסודרת לניהול הבטיחות. מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית עוסק כעת בהתארגנות לקראת יישום התקנות – בניית תכניות לימודים והכשרת ממונים על בטיחות להכנת התכנית. עוד דיברה על תקנות הניטור החדשות בהן הוסדר נושא הגיהות התעסוקתית במקומות העבודה והניטור הסביבתי תעסוקתי. נושא חשוב שהוסדר בהן הוא הסקר המקדים אותו יש לבצע כחלק מהבדיקות הסביבתיות, ועל פיו יש לתכננן. כמו כן דיברה על פעילות מינהל הבטיחות בתחום רישוי עסקים ועל השינויים שעובר המינהל בימים אלה.

מנכ"ל עיריית תל אביב יפו מנחם לייבה ציין כי מזה מספר שנים מתבצעת בעיריית תל-אביב-יפו פעילות רחבת היקף להעלאת המודעות לבטיחות ולגיהות. כחלק בלתי נפרד מהטמעת הבטיחות בעירייה, הוחלט לקיים גם תחרות עירונית כדי לעודד את היחידות להגביר את העשייה בתחום זה. זו השנה החמישית בה מוענק הפרס לבטיחות ולגיהות. הוא הדגיש את החשיבות של שיתוף הפעולה בין כל הגורמים בעירייה לקידום נושא הבטיחות וציין כי לא ניתן היה להשיג את התוצאות ללא שיתוף פעולה מלא בין המנהלים והעובדים כאחד. ההתגייסות למען הבטיחות באה לידי ביטוי גם בתחרות הבטיחות. צוות השופטים התרשם מאד מהרצינות ומהמוטיבציה של היחידות המתחרות. כל היחידות שהתמודדו היו ראויות לפרסים ובחירת הזוכים לא היתה קלה. המנכ"ל הודה, בשם ועדת הבטיחות העליונה, לצוות השופטים ולממונה על הבטיחות בצלאל רובן, שהשקיעו רבות להצלחת התחרות. כמו כן הודה לכל היחידות אשר השתתפו בתחרות.

דניאל חדד, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות בירך את המשתתפים ואת שיתוף הפעולה הממושך בין העירייה לבין המוסד לבטיחות ולגיהות ואמר כי הודות להשקעה הרבה של העירייה בנושא הבטיחות, הודות לעבודה הקפדנית ולעידוד העובדים, חלה בשנים האחרונות ירידה בהיקף הנפגעים בתאונות עבודה בקרב העובדים בעירייה. המוסד לבטיחות ולגיהות ימשיך לתמוך בפעילויות של עיריית תל אביב בתחומי הבטיחות והגיהות. עוד סיפר כי לפני כשנה השתתפה עיריית תל-אביב יפו בפעם הראשונה בתחרות הארצית לבטיחות וגיהות וזכתה במקום השני במסלול השירותים. באותה תחרות השתתפו ארגונים המובילים במשק – רשויות מקומיות, בסיסי צה"ל, משטרת ישראל, בנק ישראל, רשת מגה בול, רשת הרבוע הכחול ורבים אחרים.

אבי פרץ, סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל, יו"ר ועדת הבטיחות עליונה ויושב ראש ועדת פרס המנכ"ל לבטיחות אמר כי תחרות הבטיחות בין יחידות העירייה מהווה פעילות נוספת אשר מערך הבטיחות העירוני הציב לעצמו. המטרה - התקדמות מתמדת ורציפה בתחום הבטיחות בעירייה. חלוקת פרסים ליחידות המצטיינות היא רק חלק קטן מהפעולות שנעשו בשנים האחרונות בתחום הבטיחות והגיהות בעירייה. במערך הבטיחות בעיריית תל אביב יפו ישנם יותר מ-400 נאמני בטיחות. מערך הבטיחות משתמש במיגוון אמצעים שונים ליצירת תרבות בטיחות וגיהות מתקדמת כגון: הדרכות, קורסים והשתלמויות, סדנאות, כנסי בטיחות, סקרי סיכונים ומיפגעים, פורטל בטיחות ועוד. הפעילות מתקיימת כדי להגביר את רמת המודעות ולמען שמירת הבטיחות בקרב המנהלים והעובדים.

אינג'' אלכס דרדיקמנהל מערך הבטיחות העירוני ומנהל מטה הבטיחות והגיהות אמר כי הפרס ניתן ליחידות, על הישגים בנושא הבטיחות שרמתם עולה על מה שנקבע ביעדים שהוצבו בפניהן. הפרס נועד להוקיר פעילויות יוצאות דופן בהשקעת עבודה וביוזמה ומשמש מופת ודוגמה לאחרים. הפרס מהווה ראש חץ להצטיינות בהטמעת הבטיחות והגיהות בפעילות יחידות העירייה. לתחרות ניגשו יחידות אשר ניכר כי הושקעה בהן עבודה רבה של הטמעת הבטיחות באופן איכותי ומצוין. כל היחידות הציגו פעילויות בתחום הבטיחות והגיהות הניתנות למדידה, ועמידה ביעדים המתוכננים ברמה העולה על התכנון. בכולם ניכרת מחויבות ומעורבות של מנהלים ועובדים. במהלך כל שנת העבודה מבצע מערך הבטיחות בעיריית תל אביב מאות פעילויות על מנת לקדם את נושא הבטיחות ועל כן ההישגים ניכרים בשטח. בשמונה השנים האחרונות נרשמה ירידה של יותר מ -30% במספר ימי היעדרות וירידה של יותר מ-40% במספר תאונות העבודה. יחד עם זאת האתגרים לעשייה עדיין רבים. דרדיק ציין כי בחודש אוקטובר התפרסמה הצעה לתקנות חדשות: "תכנית לניהול הבטיחות" המחייבות הכנת תכנית לניהול בטיחות בכל הארגונים. התקנות אשר אמורות להיכנס לתוקף בעוד כשנה וחצי מהוות מדרגה נוספת בכל מה שקשור לניהול הבטיחות. על מנת לקדם את הבטיחות, ולמרות שהתקנות לא נכנסו עדיין לתוקף, בעירייה כבר מיישמים חלק גדול מהדרישות המפורטות בתקנות ואף מעבר לזה. לדוגמה, לפי החלטת ועדת הבטיחות העליונה, סגל מנהלים מרמת מנהל מחלקה ומעלה חייב לעבור קורס ניהול סיכונים. בעירייה נערכו כבר 5 מחזורים של הקורס ובתחילת חודש נובמבר נפתח מחזור נוסף. לסגל הניהול המרכזי, המונה למעלה מ- 1,400 איש, עורכים בעירייה קורס ייעודי של 3 ימי לימוד. לאחרונה קיבל הנחייה מסמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל אבי פרץ להכשיר בקורס כזה את כל סגל הניהול בחטיבת משאבי אנוש ומינהל.  

צוות השופטים כלל את: סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל – אבי פרץ, יו"ר הוועדה. מנהל סניף תל-אביב במוסד לבטיחות ולגיהות – דב דביר, נציג הציבור. משנה ליו"ר הארגון – מר קובי אשכנזי, חבר הוועדה. סגנית מנהלת אגף אגד"ש –יעל ברזילי. מנהל מחלקת הביטחון -אבי דוד, חבר הוועדה. מנהל מרש"ל , בת"ש –איציק גרודג''ינסקי, חבר הוועדה. ממונה פרישה וגמלאות, אגף משאבי אנוש – רפי וייס, חבר הוועדה. מנהל יחידת צמ"ד אגף רכש ולוגיסטיקה - שמוליק דוד, חבר הוועדה. מנהל מחלקת תמחיר ומכרזים , בת"ש – אריה גולן, חבר הוועדה. מתאם פעולות אגף רבעים ושכונות – אמנון אשל, חבר הוועדה. מנהל יחידת משק ולוגיסטיקה, שירותי רווחה – רימון אקוקה. מנהל תכנון ובקרה חטיבת משאבי אנוש ומינהל – עו"ד איתן בן משה.

מקורות:
דב דביר, מנהל מחוז המרכז, המוסד לבטיחות ולגיהות
אינג'' אלכס דרדיק – מנהל מערך הבטיחות העירוני ומנהל מטה הבטיחות והגיהות

 

 

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע