כניסה הרשמה צור קשר

עיריית נתניה הראשונה שעומדת בתקני ILO בעבודה

 

עודכן ב:19/11/2012

 

במהלך חודש נובמבר נערכה ישיבת מועצת העיר נתניה, כאשר במהלכה נערך טקס במעמד ראש העירייה מרים פיירברג-איכר ובהשתתפות יצחק (איזי) ענבר, מנכ"ל העירייה, איב אופל, מנהל מחלקת בטיחות וגיהות של העירייה ונכבדים נוספים מטעם העירייה, העניק דניאל חדד מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות תעודה ליישום מערכת ניהול בטיחות וגיהות בתעסוקה בהתאם לדרישותיו של ארגון העבודה הבינלאומי - ILO.

בטקס השתתפו מטעם המוסד לבטיחות ולגיהות גם דב דביר, מנהל מחוז המרכז במוסד לבטיחות ולגיהות, אברהם גולדמן מנהל ''המוסד המורשה'', ומדריך הבטיחות אריה וינטראוב שעומד בקשר הדוק עם הממונים על הבטיחות בעירייה.

דניאל חדד ציין כי נתניה היא העיר הראשונה שעמדה באתגר וקיבלה את האישור של ניהול הבטיחות והגיהות בתעסוקה לפי ההגדרות של איגוד העבודה הבינלאומי. עיריית נתניה זכתה גם ב''תו הזהב'' המעיד כי היא עומדת בדרישות תקני איכות בשלושה נושאים: תו תקן למערכת ניהול הבטיחות ובריאות בתעסוקה בהתאם לדרישות התקן ISO 18001; תקןISO 9001 ותקן ISO 14001 .

מרים פיירברג ציינה כי החלטת הנהלת העירייה לקדם את נושא הבטיחות והגיהות כיעד אסטרטגי, יצרה תרבות ארגונית חדשה. יעד זה מתורגם הלכה למעשה בקביעת יעדי ביניים מעשיים, שלאורכם נקבעות תכניות העבודה השונות, תכניות ההדרכה וההכשרה, ניטור סיכונים והובלה לאיכות ומצוינות בתחום הבטיחות. שיתוף הפעולה ואיחוד הכוחות של הנהלת העירייה, העובדים והמנהלים בכל הדרגים, שילוב גורמי בטיחות מקצועיים של אגף הפיקוח על העבודה (משרד התמ"ת) והמוסד לבטיחות ולגיהות - כל אלה מובילים את העירייה לשמירה על בטיחותם ובריאותם של העובדים, המנהלים והקבלנים הפועלים למען פיתוח העיר.


   


מקור:
מיכאל לרר, מחלקת הוצאה לאור, המוסד לבטיחות ולגיהות

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע