כניסה הרשמה צור קשר

שבוע הבטיחות והבריאות בעבודה באירופה קורא לעובדים ומנהלים לשתף פעולה למען מניעת סיכונים

 

עודכן ב:24/10/2012

 

השבוע האירופי לבטיחות ובריאות בעבודה שמתקיים בין ה- 22 עד ה- 26 לאוקטובר, מדגיש את התפקיד של הובלה ניהולית חזקה בשילוב עם השתתפות פעילה של העובדים בהבטחה שמקומות העבודה באירופה יהיו בטוחים, בריאים ופוריים. שבוע זה, המאורגן על ידי הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה (EU-OSHA) ושותפיו כולל אירועים המאורגנים ברחבי אירופה של תמיכה במבצע ''עובדים יחד למניעת סיכונים''.

בטיחות ובריאות בעבודה מעניינים את כולם ואנו משיגים הצלחה על ידי עבודה משותפת'', מסבירה דר'' קריסטה סדלאצ''ק, מנהלת הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה. ''דוגמה עדכנית טובה לאופן בו יכולים להצליח, כשמעסיקים ועובדים משתפים פעולה, היא בניית הפארק האולימפי של לונדון 2012, אתר בניית התשתיות הגדולה ביותר באירופה, שכללה כ- 36,000 עובדים. לא היו מקרי מוות בפעם הראשונה באצטדיון אולימפי – הודות למנהיגות חזקה, ערוצי תקשורת ברורים ומעורבות הצוות והשותפים בבריאות ובטיחות'', היא הוסיפה.

לתמיכה במבצע, הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה הכינה שני ספרי הדרכה מעשית בנושא הובלה ניהולית והשתתפות עובדים בבטיחות ובריאות תעסוקתיים. הובלה ניהולית בבטיחות ובריאות תעסוקתיים – מדריך מעשי שמעניק למנהיגים עסקיים מידע מעשי על האופן בו אפשר לשפר בטיחות ובריאות על ידי הנהגה אפקטיבית ומעורבות עובדים והערכה וסקירה מתמשכים.

המדריך להשתתפות עובדים בבטיחות ובריאות תעסוקתיים מראה כיצד עובדים יכולים להשתמש בידע שלהם כדי לפעול יחד עם המנהלים לשיפור הבטיחות והבריאות במקום העבודה. הוא מתאר את התפקידים, תחומי האחריות והחובות החוקיות של העובדים, נציגיהם ומעסיקיהם, בהתאמה.

ספרי הדרכה אלו גם מכילים ''רשימות תיוג'' מועילות הן למעסיקים והן לעובדים ונציגיהם. חומרים אלה מגיעים לאמצעי התקשורת החדשים – ניו מדיה, עם אפליקציית ה-iPad, עובדים ביחד – מבצע למקומות עבודה בריאים, שכוללת כלים ומשאבים רבי ערך הן לעובדים והן למנהלים.

קישורים:
מנהיגות ניהולית בבטיחות ובריאות תעסוקתיים
השתתפות עובדים בבטיחות ובריאות תעסוקתיים
התקנת אפליקצייה חינמית לאייפד
אירועים ופעילויות המבצע ברחבי אירופה 

מקור:
אתר הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע