כניסה הרשמה צור קשר

‏‏ תרגול תוכנית המנחה הלאומי לטיפול בחומ"ס במסגרת תרגיל העורף הארצי

 

עודכן ב:10/04/2008

 

המשרד להגנת הסביבה תרגל אתמול (09.04.08), במסגרת התרגיל הארצי "נקודת מפנה", את תוכנית "המנחה הלאומי" לטיפול בחומרים מסוכנים.

במסגרת התרגיל תרגלו אנשי המשרד להגנת הסביבה מקרה חמור של פגיעת טיל במיכל האמוניה במפרץ חיפה. פגיעה כזו עלולה לגרום לדליפת החומר הרעיל לשטח רחב יחסית. במסגרת התרגיל נידונו תרחישים שונים בכל הקשור לטיפול בחומרים מסוכנים בשעת חירום. "הפתרון המיידי לאוכלוסיה במצבים כאלה הוא פשוט להסתגר בבתים. צריך לזכור שבשעת מלחמה האוכלוסיה ממילא מסוגרת רוב הזמן", ציין המשנה למנכ"ל המשרד, ד"ר יוסי ענבר.

במהלך התרגיל נחנך חדר המצב החדש של המשרד להגנת הסביבה בבנין קריית הממשלה ברמלה.

לדברי ד"ר יוסי ענבר, תקרית חומרים מסוכנים מוגדרת כהתרחשות בלתי מבוקרת בה מעורב חומר מסוכן, המסכנת או עלולה לסכן את האדם, את סביבתו או את רכושו. במדינת ישראל מצויים אלפי מפעלים, מוסדות ועסקים המייצרים חומרים מסוכנים, משנעים אותם ומשתמשים בהם. הניסיון מלמד כי תקרית שמעורב בה חומר מסוכן, עלולה לגרום נזקים רבים בנפש, ברכוש ולסביבה. מדי שנה מדווחות למוקד הסביבה שבמרכז המידע והמבצעים מאות תקריות כאלה.

הטיפול בתקרית חומרים מסוכנים בשגרה, לא כל שכן בחירום, מחייב שילוב מתואם של גורמים אחדים. תפקיד המשטרה לפקד ולשלוט על כל הכוחות הלוקחים חלק בטיפול בתקרית. לצד המשטרה ישתתפו בטיפול בתקרית גם אנשי כיבוי והצלה, איכות הסביבה, מגן דוד אדום ורשות מקומית, אם נחוץ טיפול באוכלוסייה.

תפקידיו של צוות איכות הסביבה בטיפול בתקרית חומרים מסוכנים הם:
  • גילוי וזיהוי החומרים המסוכנים המעורבים בתקרית
  • ניטור ומדידת ריכוז החומר המסוכן באוויר
  • ביצוע הערכת סיכונים
  • מתן המלצות למנהל התקרית לגבי מתן הנחיות לאוכלוסייה
  • מתן הנחיות לשיקום אזור התקרית ולסילוק הפסולת שנוצרה בה ומעקב אחר ביצוען.
לחץ למידע נוסף אודות תוכנית "המנחה הלאומי" לטיפול בחומרים מסוכנים: "המשרד להגנת הסביבה ישמש כמנחה מקצועי לאומי בכל הקשור לחומרים מסוכנים בישראל בשגרה ובחירום"... 

 

מקור:המשרד להגנת הסביבה
ynet.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 09.10.2024

 

שאלה:

האם נדרש התקן למניעת עלייה/טיפוס על סולם קבוע - סולמות קבועים?

 

התשובה:

הדרישות להתקנה ושימוש בסולמות קבועים מופיעות בתחיקה שלהלן:

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע