כניסה הרשמה צור קשר

פורסמו הערות הציבור לתקן מתקני הרמה להעברת אנשים עם מוגבלות

 

עודכן ב:26/08/2012

 

מכון התקנים הישראלי מפרסם להערות הציבור הצעת תקן ישראלי חדש, ת"י 10535, "מתקני הרמה להעברת אנשים עם מוגבלות". תקן זה הינו אימוץ של התקן הבן-לאומי ISO 10535 .

הטיפול באנשים עם מוגבלות (הכוונה היא גם לאנשים מבוגרים המתקשים בתנועה, ולאו דווקא למוגבלים פיזית כתוצאה מפציעה או נכות מולדת) כרוך במאמץ פיזי רב של המטפל או המטופל בעיקר בנושא הניידות. לדוגמה: מעבר למיטה בבית, מעבר למיטה בבית החולים, גישה לאמבטיה, גישה לבריכה טיפולית וכו''... לצורך סיוע בשינוע המטופלים פותחו מנופים ייעודיים המהווים כלי עזר חשוב עבור מטפלים סיעודיים, פיזיותראפיסטים, או עבור האדם עם המוגבלות המתנהל בכוחות עצמו.

מטרת התקן היא להבטיח כי מתקן ההרמה ממלא את ייעודו וכי המתקן בטוח לשימוש המטופל המוגבל והמטפל (המשנע את המטופל ממקום למקום).

התקן מפרט דרישות לעמידת מתקן ההרמה באספקטים שונים של איכות ובטיחות, וכן עמידה בדרישות ארגונומיות, שמטרתן להבטיח את נוחות המשתמש במתקן.

הצעת התקן נמצאת באתר מכון התקנים הישראלי -
לחץ כאן

חומר נוסף בנושא מוגבלויות ניתן למצוא במדור בטיחות ובריאות בתעסוקה לאנשים עם מוגבלות של המוסד לבטיחות וגיהות.


מקור:
אתר מכון התקנים

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע