כניסה הרשמה צור קשר

ארגון הבריאות העולמי: עשן הדיזל מסרטן

 

עודכן ב:17/06/2012

 

בעקבות מחקר שבוצע בכ-12 אלף כורים במשך עשרות שנים נקבע כי חשיפה כבדה לעשן דיזל מעלה משמעותית את הסיכון לחלות בסרטן.

הסיכון לסרטן כתוצאה מעשן דיזל הוא קטן, אך כיוון שמספר כה רב של אנשים נושמים את העשן ממפלטי הרכב באופן כלשהו, צוות המדע קבע כי העלאת סיווגו של עשן הדיזל מ"מסרטן סביר" ל"מסרטן" היא בבחינת שינוי חשוב.

"זה באותה הקטגוריה של עישון פסיבי", אמר קורט סטראיף, מנהל מחלקת הערכת סיכוני סרטן בסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן (IARC), שמעריכה סיכוני סרטן, "זה צריך להיות תמריץ גדול נוסף למדינות לנקות את העשן שנפלט ממנועי דיזל".

כיוון שמספר כה רב של אנשים חשופים לעשן המפלטים, סטראיף טוען כי ייתכן שמקרי סרטן ריאות רבים קשורים למזהם זה. לדבריו, עשן המפלטים משפיע על קבוצות כגון הולכי רגל ברחוב, נוסעי וצוותי אוניות, עובדי רכבת, נהגי משאיות, מכונאים, כורים ואנשים שמפעילים ציוד כבד.

על הסיווג החדש הוחלט בעקבות דיון שארך שבוע בעיר ליון שבצרפת, בידי צוות מומחים שארגנה IARC, זרוע חקר הסרטון של ארגון הבריאות העולמי.

הפעם האחרונה שביצעה הסוכנות הערכה של עשן הדיזל הייתה ב-1989, כשעשן זה סווג כמסרטן "סביר". סיווגו המחודש של עשן הדיזל כמסרטן מציב אותו באותה הקטגוריה של גורמי סיכון ידועים כמו אזבסט, אלכוהול וקרינה אולטרה-סגולית.

ממשלת ארה"ב עדיין מסווגת את עשן הדיזל כמסרטן אפשרי. מומחים אמרו שמנועי הדיזל החדשים פולטים פחות עשן, אך יש צורך במחקרים נוספים כדי להעריך כל סכנה פוטנציאלית נוספת.

"אין לנו מספיק ראיות כדי לומר שהמנועים החדשים האלה מהווים אפס סיכון, אבל הם בוודאי מהווים סיכון נמוך יותר מאשר בעבר", אמר וינסנט קוגליאנו מהסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב. לדברי קוגליאנו, הסוכנות לא קיבלה כל בקשה להעריך מחדש אם עשן דיזל גורם בוודאות לסרטן, אך ציין שהערכות הסוכנות נוטות לעלות בקנה אחד עם הערכות IARC.

צוות המומחים בליון ניתח מחקרים שהתפרסמו, ראיות מבעלי חיים ומחקרים מוגבלים בבני אדם. את אחד המחקרים הגדולים ביותר פרסם במארס מכון הסרטן הלאומי של ארה"ב. המחקר עקב אחר 12,300 כורים במשך כמה עשרות שנים, מ-1947. החוקרים גילו כי לכורים בעלי חשיפה כבדה לעשן דיזל היה סיכון מוגבר למות מסרטן הריאות.

לידיעה המלאה מאת ארגון הבריאות העולמי

מקור:
ארגון הבריאות העולמי WHO    

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע