כניסה הרשמה צור קשר

הכנס השנתי של ארגון ממוני הבטיחות 2012

 

עודכן ב:23/05/2012

 

אורח הכבוד בכנס השנתי של ארגון הממונים על הבטיחות, אשר התקיים ב 21 למאי, היה חבר הכנסת יצחק (בוז''י) הרצוג יו"ר סיעת העבודה בכנסת אשר צייין כי הסיכונים ולקיחת האחריות המקצועית שממונה הבטיחות נוטלים עליהם היא רבה ולכן הוא נרתם לעזור לממונה הבטיחות. הוא סיפר כי הוא פועל לקדם את נושא הביטוח המקצועי של ממונה הבטיחות. הטיפול בנושא הוא קריטי, אמר. אם הפתרון לא ימוצה במסגרת המפגשים עם שרי האוצר והתמ"ת אזי ימצא פתרון באמצעות חקיקה שתאפשר לממונה הבטיחות לעשות ביטוח מקצועי.

יורם אלעזרי, מפקח עבודה ראשי העומד בראש מינהל הבטיחות והבריאות בתעסוקה, במשרד התמ"ת, אמר כי הם פועלים גם לקדם זיקה בין המחלקות לרישוי עסקים כך שאי עמידה בנושאי בטיחות תוביל לשלילת רישיון העסק או אי קבלת רישיון חדש. כמו כן נעשית עבודה מול רשם הקבלנים ליצור סינרגיה בין הבטיחות לרישוי קבלנים. יש קשר בין בטיחות לביטוח ואנחנו רוצים להכניס תמריץ כלכלי שיחבר בין ההשקעה לבטיחות והעדר תאונות עבודה לבין תעריפי הביטוח המשולמים. מתן תמריץ כלכלי למי שמשקע בבטיחות ותורם להפחת התאונות יעזור לקדם את הבטיחות בישראל. עוד סיפר כי בתחילת חודש מאי הונחה על שולחן ועדת העבודה בכנסת התקנה לניהול תוכנית הבטיחות, "שמייצרת את התשתית המקצועית ליתר התקנות ודרישות הבטיחות. אני מקווה שבמהלך מושב זה יאושרו התקנות".

ישראל שרייבמן ממלא מקום מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות אמר כי "יש ערך עליון בעיסוק בבטיחות, ערך הנוגע להצלת חיי אדם. העיסוק בבטיחות הוא לא עוד עיסוק כמקובל בתחומי עיסוק אחרים. הוא קרא למשתתפים בכינוס להיעזר ביד המקצועית של המוסד לבטיחות ולגיהות. המוסד לבטיחות ולגיהות מביא אליכם ידע מקצועי במגוון דרכים כמו מרכז מידע, אינטרנט, מדריכי בטיחות, גיהות, בניה, וחקלאות. כמו גם באמצעות ביטאון, עלוני קיר וספרות מקצועית ובאמצעות הדרכות ייעודיות וכלליות של העובדים. הוא ציין את התוכניות של המוסד לבטיחות ולגיהות לקדם את הבטיחות.

טפסר חיים תמם סגן נציב כבאות והצלה ציין כי אחת הבעיות הגדולות שלא נפתרו היא ההגדרה מיהו יועץ בטיחות אש, מה הכישורים וההכרה שעליו לעבור. היום אין הגדרה וכל אחד יכול להגדיר את עצמו מבלי שיש לו מספיק ידע, ניסיון והשכלה כיועץ בטיחות אש. הנושא נמצא במחלקה המשפטית של נציבות כבאות והצלה. אחת הבעיות הקשות הקשורות לנושא בטיחות היא שמירה נאותה על תחזוקת המערכות. לא אחת נתקלנו בבניינים שבהם התחזוקה במצב קשה, מערכות המים מהספרינקלרים מנותקות, מערכות לשחרור עשן לא עובדות, גלאי עשן שלא מתפקדים ועוד. רוב הבעיות הם בבנייני מגורים כאשר בתעשייה ובבנייני מסחר המצב טוב בהרבה. אנחנו רוצים לקבוע, תקינה אשר תגדיר ותחייב את ההתקנה והתחזוקה של מערכות גילוי, מערכות מתזים, מערכות שחרור עשן, מערכות לחץ והגנראטור.

יהודה אביצור, הממונה על הבטיחות של בית החולים ברזילי באשקלון ויו"ר ארגון הממונים על הבטיחות אמר כי על הארגון להתוות כיוון ברור לפעולות של הארגון, באמצעות תוכנית כוללת. הנהלת הארגון עובדת לפי תוכנית עבודה שנתית המוגדרת באמצעות יעדים ומטרות. עוד אמר כי ממוני הבטיחות – הם המשאב העיקרי להגשמת והשגת כל המטרות. ולכן "הסיוע והמעורבות שלכם היא המפתח להצלחת הארגון ויעדיו, כוחנו – באחדותנו !
יו"ר הארגון ציין את הפעילות מתוכננת לחצי השנה הבאה:

  • משלחת בינלאומית לתערוכה בסין, אוקטובר 2012
  • משלחת בינלאומית לתערוכה בפריז, דצמבר 2012
  • הקמת אתר אינטרנט חדשני סמינר מקצועי לממוני בטיחות, נוב'' 2012
  • המשך פעילות לקידום נושא ביטוח אחריות מקצועית ותביעות השיבוב
  • קידום פעילות לקבלת האישור הסופי לתואר ראשון בבטיחות ובבריאות בעבודה.      

מקור:
מיכאל לרר, המוסד לבטיחות ולגיהות

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע