כניסה הרשמה צור קשר

בדיקות ראיה לנהגים בני 40 ויותר

 

עודכן ב:21/05/2012

 

בדיקת העיניים לבני 40 ויותר מוכיחה את עצמה. כרבע מהנהגים שעברו בדיקות ראיה חוייבו להרכיב משקפיים בעת הנהיגה.
מנתוני משרד התחבורה עולה כי בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2012 נערכו בדיקות עיניים ליותר מ- 12 אלף נהגים שמלאו להם 40 שנה. כ- 3200 מהם התגלו עם לקויי ראיה שונים והם חוייבו לנהוג עם משקפי ראיה.

67 מהנהגים שעברו בדיקות ראיה, קיבלו זימון לבדיקה נוספת במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד) לאחר שהתגלה כי הם סובלים מליקויים חריגים בכושר הראיה. במשרד התחבורה הביעו שביעות רצון רבה מהתקנה החדשה, המחייבת נהגים שמלאו להם 40 שנה לעבור בדיקות עיניים, וציינו כי ההחלטה הוכיחה את עצמה מעל לכל ספק.

החלטת השר כץ לחייב את כל הנהגים לעבור בדיקות ראיה, התקבלה בעקבות מחקר של מכון גרטנר לחקר מדיניות רפואית שהוזמן על ידי משרד התחבורה. המחקר מצא כי לאחר גיל 40 קיימת ירידה בכושר הראיה של הנהגים.

כשלושה חודשים לפני חידוש הרישיון, מקבל כל נהג שמלאו לו 40 שנה הודעה אישית מרשות הרישוי, המחייבת אותו לבצע בדיקת עיניים בטרם יישלח לו טופס חידוש הרישיון. צויין כי עד לתקנה החדשה לא נדרשו הנהגים לבצע בדיקות ראייה מיום הוצאת הרישיון ועד הגיעם לגיל 70 ומעתה ניתן לאתר נהגים בעלי ליקויי ראייה כבר מגיל 40.

נהגים הנדרשים לעבור את הבדיקה חייבים לבצע אותה רק על ידי אופטומטריסטים המופיעים ברשימת
האופטומטריסטים המורשים.

לכתבה המלאה
 


מקור:
אתר משרד התחבורה

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע