כניסה הרשמה צור קשר

היום העולמי לבטיחות ולבריאות בעבודה: השנה עם הפנים לבטיחות העובד ולסביבה

 

עודכן ב:30/04/2012

 

יום הבטיחות והבריאות העולמי

היום העולמי לבטיחות ולבריאות בעבודה [World Day for Safety and Health at Work] חל השנה ב- 28 באפריל, יום שבת, ועל כן הוא מצוין בישראל ב-30 באפריל. ארגון העבודה הבינלאומי ILO קבע כי הנושא המוביל השנה את יום הבטיחות העולמי יהיה: קידום הבטיחות והבריאות בתעסוקה בכלכלה הירוקה [Promoting safety and health in a green economy].  

יום הבטיחות העולמי הוא מסורת שארגון העבודה הבינלאומי ILO התחיל בה בשנת 2003. הוא החל כיום הנצחה בינלאומי לקורבנות של תאונות העבודה בעולם, אך הארגון שינה את ייעודו וקבע את היום כיום הבטיחות והבריאות בעבודה הבינלאומי, כדי לתת דגש על פעילות למניעת תאונות עבודה ומחלות מקצוע ושמירה על בריאות העובדים.  

המוסד לבטיחות ולגיהות יציין את היום הזה למעשה במשך חודשיים, בחודשים אפריל ומאי 2012, במסגרת כלל הפעילויות של המוסד הכוללות בין השאר: ימי השתלמות והדרכות, ניידות הדרכה, אתר האינטרנט, מרכז המידע, הסברה ופרסום ועוד.  

כמו כן, במהלך חודש אפריל יפרסם המוסד לבטיחות ולגיהות מידע ייעודי בתחום הבטיחות והבריאות בתעסוקה בכלכלה הירוקה. יוכנו גיליונות סיכונים, בעברית ובאנגלית, בנושאים הרלוונטיים לדוגמה: מתקין דודי שמש ומתקין פנלים פוטו־ולטאיים לייצור חשמל, וכן בנושא היבטי בטיחות של מיתקנים נוספים להפקת חשמל. כמו כן יוכנו דפי מידע בנושאי מיחזור - סיכונים במיתקני איסוף אשפה וטיפול במיחזור פסולת; בטיחות במיתקני מיחזור פסולת בניין; מיחזור שמנים; מיחזור פסולת אלקטרונית וכדומה. 

חשיבות הנושא של שמירה על איכות הסביבה בעולם גדלה בשנים האחרונות. כדי למזער את הנזק לסביבה ולאדם ישנה מגמה עולמית למצוא תחליפים ידידותיים. מתוך כך צמחו בשנים האחרונות תעשיות ועיסוקים הקשורים לאיכות הסביבה כגון תעשיות מיחזור, ניצול אנרגיית השמש לדוגמה: מיתקנים פוטו־וולטאיים או תחנות כוח סולריות, בניית מיתקני התפלה כמו גם בניית מיתקנים אחרים, מיחזור נייר וקרטון, מיחזור חומרי פלסטיק, ייצור חומרי הדברה ידידותיים לסביבה, מיחזור פסולת בנייה ועוד.  

תעשיות ועיסוקים חדשים אלה מחייבים את העוסקים בבטיחות ובבריאות בעבודה לבחון את הסיכונים הפוטנציאליים במיתקני הייצור החדשים, שעדיין אין בהם ניסיון מצטבר רב שנים, לבחון נהלים של עשה ואל תעשה ולפרסם הנחיות מקצועיות מתאימות למקומות העבודה.  

אנו קוראים להנהלות המפעלים, לממונים על הבטיחות בעבודה, לוועדות הבטיחות במקומות העבודה השונים ולכל נאמני הבטיחות לבצע במקומות עבודתם פעולות ופעילויות לקידום הבטיחות והבריאות לקראת יום הבטיחות הבינלאומי. המוסד לבטיחות ולגיהות נשמח לתמוך ולסייע למקומות העבודה בביצוע פעילויות אלה במסגרת יום זה.

מקור:
מרכז מידע ואינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע