כניסה הרשמה צור קשר

אושר חוק המחייב דיווח פליטת חומרים מסוכנים

 

עודכן ב:02/04/2012

 

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את החוק המחייב את התעשייה לדווח על הכמות השנתית של פליטות המזהמים והפסולת מכל מפעלים בעלי ההשפעה הסביבתית המשמעותית ביותר. על פי החוק החדש תחויב, למעשה, התעשייה לדווח לציבור על פליטות כל סוגי המזהמים הנגרמים מפעילותה

החוק, פרי יוזמה של המשרד להגנת הסביבה, ח"כ דב חנין ו"אדם טבע ודין", הוא מהמתקדמים בעולם בתחום ומחייב את התעשייה לחשוף נתונים אודות פליטת חומרים מסוכנים לסביבה. בנוסף, יחויב המשרד להגנת הסביבה בהקמת מאגר מידע של כל החומרים המסוכנים שנפלטים לאוויר ופירוט מלא של מקום הפליטה.

על פי החוק, בין החומרים הנפלטים שיפורטו: גזי חממה, חומרי הדברה, רשימת הכימיקלים המזיקים לסביבה ומזהמים את האוויר, המים והקרקע, חומרים רעילים ומסוכנים ועוד. על פי ההצעה המרשם יתעדכן מדי שנה והדיווח השנתי ייאסף, ייבדק ויפורסם באופן שייקבע על ידי המשרד להגנת הסביבה, בהתאם להוראות החוק. המידע ייאסף ויישמר לאורך השנים, ויוצג באתר אינטרנט פתוח לציבור, ובחינם. מערכת דומה כבר פועלת ב-39 מדינות ברחבי העולם והיא חלק מדרישות ה-OECD.

מקור:
אתר מעריב NRG

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע