כניסה הרשמה צור קשר

הבגדים מבודדים מקור

 

עודכן ב:12/12/2011

 

על הלבוש להיות מותאם לתנאי העבודה בכל מקום ומקום. כאשר הטמפרטורות נמוכות נאלצים העובדים ללבוש מספר שכבות של בגדים עבים, המסרבלים את תנועותיהם ומשפיעים לרעה על תנאי הבטיחות האישיים. קיימת גם סכנה שבגד ייתפס במכונה ויסכן את חיי העובד.

הדרך הטובה להתגוננות מפני הקור היא חיסון הגוף באמצעות שינוי הדרגתי בהרגלי הלבוש. לבוש קל מדי בתנאי קור מעודד את הגוף לשחרר חום פנימי לחימום השכבות החיצוניות ויוצר חוסר בחום - מצב מסוכן לגוף. יש להתחיל את החורף בבגדים עבים מעט יותר מאלה של הקיץ. רצוי להתלבש בשכבות: להוסיף מלבוש במקרה הצורך ולהסיר שכבה כאשר חם מדי. שכבות הבגדים מאפשרות ליותר אוויר להיות כלוא ביניהן, מה שמוסיף לבידוד.

אין שום צורך "להשתריין" מיד בכל ערכת החימום - צעיף, סוודר, מעיל, כובע צמר ועוד. בגדים חמים מדי גורמים להזעה מוגברת. לשמור על חום הגוף פירושו שמירה על עור יבש. רטיבות מוליכה את החום מן הגוף החוצה. הרטיבות בחורף מקורה במי גשם ובהזעה של הגוף העטוף בביגוד חם מדי. חדירה אקראית של קור תגרום להתקררות העור הלח ולהצטננות. בגדים וסוודרים עבים מצמר עלולים לצבור לחות ורצוי ללבוש מעליהם מעטה אטום לרוח ולמים.

מתוך עלון קיר ''בטיחות וגיהות'' גליון 499, דצמבר 2011 של המוסד לבטיחות ולגיהות

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 09.10.2024

 

שאלה:

האם נדרש התקן למניעת עלייה/טיפוס על סולם קבוע - סולמות קבועים?

 

התשובה:

הדרישות להתקנה ושימוש בסולמות קבועים מופיעות בתחיקה שלהלן:

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע