כניסה הרשמה צור קשר

שימוש באקדחי מסמרים – מדריך בטיחות חדש

 

עודכן ב:02/10/2011

 

המנהל האמריקאי לבטיחות ולבריאות תעסוקתית (OSHA USA) ו המכון הלאומי האמריקאי לבטיחות ובריאות בעבודה (NIOSH) פיתחו מדריך חדש בנושא: אקדח מסמרים – מדריך בטיחות לקבלני בניה.

תאונות הקשורות לאקדחי מסמרים אחראים לכ 37,000 ביקורים במיון, בשנה אחרונה בארה"ב, בחלק מהמקרים עובדים אף מתו בעקבות פציעתם. מדריך זה מאפשר לעובדים ולמעסיקים לשנות חלק מהרגלי העבודה שלהם עם אדקחי המסמרים וכך למנוע תאונות העבודה.

עובדים בענף הבניה, במיוחד בבניה למגורים, משתמשים באקדחי מסמרים כמעט כל יום. למרות שכלי זה קל לשימוש ומייעל את העבודה - ישנן פציעות פנימיות וחיצוניות רבות הקשורות לשימוש בו. פציעות אלו נגרמות בין השאר, מטעינה לא נכונה של המסמרים, מסמרים אשר נורו למשטח עבודה קשה או שהחמיצו את משטח העבודה ונורו לאוויר, ואי ציות לנוהלי הבטיחות של יצרני האקדחים. הגברת הבטיחות אפשריים אם קבלנים ינקטו באמצעים כגון: שימוש באקדחים בעלי מנגנון טעינה רציף מלא, יישום נוהלי שימוש באקדחי מסמרים מוסדרים ושימוש בציוד מגן לעובדים.

לעיון במדריך המלא (בשפה האנגלית בפורמט pdf) 

מקור:
יקי אלעד, מנהל יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות. 
אתר OSHA

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע