כניסה הרשמה צור קשר

151 מיליון ₪ למימון פרויקטים להפחתת פליטות גזי חממה

 

עודכן ב:22/08/2011

 

151 מיליון ₪ יוענקו בשנתיים הקרובות למימון פרויקטים להפחתת פליטות גזי חממה, מתוכם 40 מיליון ₪ יוענקו לעידוד התקנת טכנולוגיות ישראליות חדשניות.

במסגרת התכנית הלאומית לצמצום זיהום האוויר,  אותה אמצה הממשלה בנובמבר 2010 הוקם מנגנון לתמיכה בהשקעות, שמטרתן להפחית פליטות גזי חממה. המנגנון, המנוהל באחריות משותפת של המשרד להגנת הסביבה ומשרד התמ"ת, יעניק 111 מלש"ח בשנים 2011-12 לפרויקטים והשקעות בתחומים שונים אשר יעמדו בקריטריונים שנקבעו להפחתת פליטות גזי חממה. אישור הפרויקטים ייעשה ע"י ועדה משותפת של נציגי המשרדים להגנת הסביבה, משרד התמ"ת ומשרד האוצר בראשות משותפת של מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה ומנהל מרכז השקעות.

המדען הראשי במשרד התמ"ת יעניק סיוע נוסף בהיקף של 40 מלש"ח בשנים 2011-2012, לפרויקטים שהטכנולוגיות שיוטמעו בהם פותחו ע"י חברות ישראליות ויותקנו לראשונה באופן מסחרי. זאת במטרה לסייע לחברות ישראליות המפתחות טכנולוגיות בתחומי הפחתת פליטות ואיכות הסביבה ליישם את פיתוחיהן בארץ, דבר שיאפשר להם לפרוץ בהמשך לשווקים העולמיים. מטרת התוכנית הלאומית היא לעמוד ביעד אותו אימצה ממשלת ישראל בהתאם להצעת המשרד להגנת הסביבה - הפחתה של 20% פליטות גזי חממה עד שנת -2020.

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, שלום שמחון: "התעשייה הישראלית היא מהמובילות בעולם בתחום האנרגיה הירוקה וזוהי ההזדמנות עבור רשויות, חברות, מפעלים ויזמים לאמץ את קדמת הטכנולוגיה הישראלית. שילוב טכנולוגיות ידידותיות לסביבה, לא רק יתרמו להפחתת זיהום האוויר וההתחממות הגלובאלית אלא גם יביאו לחיסכון בהוצאות על אנרגיה, יתרמו לחיזוק התעשייה הישראלית בתחום הירוק ויפתחו עבורה את השוק הגלובאלי."

לידיעה המלאה באתר המשרד להגנת הסביבה הכוללת את עיקרי נוהל התמיכות

 

מקור:
אתר המשרד להגנת הסביבה

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע