כניסה הרשמה צור קשר

מגבלות משמעותיות יוטלו על שינוע ברום ברחבי המדינה

 

עודכן ב:02/08/2011

 

יצומצם שינוע הברום לנמל חיפה, ונמל אשדוד יהפוך לנמל העיקרי ליצוא ברום ממדינת ישראל.

המשרד להגנת הסביבה ביצע לאחרונה בחינה מחודשת והערכת סיכונים השוואתית בין מסלולי השינוע השונים של הברום ברחבי מדינת ישראל, וזאת על מנת להפחית את הסכנה לציבור במידה ויתרחש אירוע חירום במהלך שינועו. הערכת הסיכונים בחנה ארבעה מסלולי שינוע אפשריים בישראל, מסדום (מקום ייצור הברום) ועד יעדי הקצה ליצוא הברום - נמל אשדוד, נמל חיפה ונמל אילת והתבססה, בין היתר, על צפיפות האוכלוסייה לאורך מסלול הנסיעה.

בבחינת המשרד נמצא, כי השינוע לנמל חיפה, דרך גוש דן והמרכז, חושף אוכלוסיה הגדולה פי 4 מאשר שינוע החומר ברכבת לנמל אשדוד. עוד נמצא, כי צפיפות האוכלוסין הנמוכה ביותר מצויה סביב מסלול השינוע דרומה דרך הנגב לאילת, מסלול שאינו מעשי בשלב זה בשל חוסר היערכותו של נמל אילת לקליטת מכולות ברום.

לאור האמור לעיל החליט המשרד להגנת הסביבה:

1. לבצע הפחתה הדרגתית של ייצוא הברום דרך נמל חיפה והפנייתו בעיקר לנמל אשדוד בשלב הנוכחי.

2. להטיל מגבלות משמעותיות על שינוע הברום שייקבעו כתנאים בהיתרי הרעלים של תרכובת ברום (המפעל), של הנמלים (חיפה ואשדוד) ושל רכבת ישראל. כך למשל, תיאסר הובלת ברום ברכבת שלא בשעות אחר הצהריים והלילה והשינוע ברכבת יהיה רק בליווי צצות חירום ובליווי קרון הכולל ציוד ייעודי לטיפול באירועים חירום.

3. לא ניתן למנוע לחלוטין את השינוע לנמל חיפה, אך ראוי להגביל את היקף השינוע לחיפה לאור המאפיינים הייחודים של מדינת ישראל.

לידיעה המלאה מאתר המשרד להגנת הסביבה

 

מקור:
אתר המשרד להגנת הסביבה

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע