כניסה הרשמה צור קשר

לחץ בעבודה גורם לפיזור דעת ושכחה

 

עודכן ב:27/07/2011

 

על פי American Psychological Association)  APA) התאחדות הפסיכולוגים של ארה"ב, 36% מהעובדים האמריקאים סובלים מלחץ כרוני בעבודה. לדברי אחד מהעובדים ב-APA , ד"ר Alan Wade, כמות המידע והנתונים שאנשים צריכים לעבד ביום יום, גדולה מדי.

"האשם" המרכזי בגרימת הלחץ הוא ריכוז ,בכמות גדולה, של אמצעי התקשורת במקום העבודה כמו אינטרנט, וטלפונים סלולרים.

מדובר בתסמונת שנקראת "ליקוי קוגניטיבי אישי" או כפי שמכנים אותה חוקרים מ- CPS, (חברה בריטית שעוסקת במחקר קליני) כ"תסמונת החיים המודרנים".

הסובלים מתסמונת זו מרגישים שהם לחוצים באופן כרוני ושיש להם בעיות זיכרון. התסמונת כוללת תחושות של עייפות, שכחה, ורגזנות. התסמונת משפיעה בדרך כלל על אנשים מבוגרים, עם זאת אחד החוקרים מ CPS מציין שהיום ידוע שהתסמונת משפיעה על אנשים גם בתקופות מוקדמות יותר של החיים.

חוקרים מ-CPS עורכים ניסויים בתחום, במהלכם הם נותנים לאנשים שסובלים משכחה טיפול באמצעות מנות קטנות של סם האלצהיימר ( Memantine). 

ה-APA עובד בשיתוף פעולה עם חברות נוספות, במטרה למצוא דרכים להקלת הלחץ של העובדים ללא שימוש בתרופות הניתנות על פי מרשם, כמו לדוגמא באמצעות מדיטציה, או יוגה.

 

מקור:
לבנת כהן, מנהלת מדור פסיכולוגית ארגונית ממרכז המידע והאינטרנט של המוסד לבטיחות ולגיהות על פי
American Psychological Association, http://www.wjla.com/articles/2011/05/stressed-lives-lead-to-forgetfulness-researchers-say-60404.html

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע