כניסה הרשמה צור קשר

רעננה, העיר הראשונה עם מיזם של קהילה בטוחה

 

עודכן ב:11/07/2011

 

בחודש יולי הסתיים פרויקט "קהילה בטוחה" בעיר רעננה שנועד לקדם את הבטיחות של העסקים הפועלים ברעננה. בפרויקט השתתפו הפעם 70 עסקים קטנים ובינוניים והיא נערך ביוזמה ובמימון של קרן מנוף בביטוח הלאומי, ובוצע ע"י עיריית רעננה והמוסד לבטיחות ולגיהות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בסיום הפעילות נבחרו על ידי ועדת השיפוט, שלמה איצקוביסקי ומוטי קנסק מהמוסד לבטיחות ולגיהות וליפניק עומר, מנהל יחידת הבטיחות והגיהות בעיריית רעננה את 10 עסקים אשר תרמו במידה הרבה ביותר לקידום הבטיחות בעסק שלהם.

בטקס חלוקת התעודות לעסקים המצטיינים אמר נחום חופרי ראש העיר של רעננה כי בעיריית רעננה בהחלט חושבים כי הנושא של הבטיחות הינה אבן יסוד לצמיחה וליצור טוב יותר של העסקים. "אני לא מאמין שאפשר לעשות יצור טוב יותר אם הבטיחות לא נעשית כהלכה". חופרי הזכיר כי כאשר היה בחיל האוויר הייתה תקופה שבה היו תאונות רבות בחיל ואז כאשר נכנס לתפקיד המפקד החדש אביהו בן נון הוא אמר שהבטיחות מעל לכל ולכן מפקד בסיס שבו יהיו יותר מ-2 אירועים בחודש לא יוכל להמשיך ולפקד. כתוצאה מכך רמת הבטיחות השתפרה פלאים והיקף התאונות ירד. נכון שבעסקים הפרטיים ההתנהלות ואכיפת הבטיחות היא יותר קשה אבל אפשרית. העירייה שמה דגש לעידוד ופיתוח העסקים הקטנים והבינוניים כאשר בהיבט של הפיתוח העסקי יש חשיבות גם להיבט של הבטיחות.

ישראל שרייבמן מנהל בפועל של המוסד לבטיחות ולגיהות אמר בטקס כי הוא שמח על ההזדמנות שניתנה למוסד לבטיחות לקדם את המיזם של קהילה בטוחה ואת שיתוף הפעולה בין רשות מקומית, מקומות עבודה והמוסד לבטיחות וגיהות. הוא זקף את הצלחת הפרויקט לאנשים שתרמו להצלחה בהם רינה בודנקין- מנהל קרן מנוף, אסתי ויסברג מנהלת הפרויקט ומוטי קנסק, מדריך הבטיחות ממחוז תל אביב במוסד לבטיחות ולגיהות, אנשי עיריית רעננה בהם ראלי רונן- ראש מדור קליטה וחיילים ונחמה אפרתי מנהלת מחלקת קליטה וליפניק עומר, מנהל יחידת הבטיחות והגיהות בעיריית רעננה וכן ציין כי הצלחת הפרויקט נובעת "הודות למחויבות של כל השותפים להצלחתו" בהם מקומות העבודה שנרתמו לנושא.

   

ליפניק עומר, ממונה הבטיחות, ציין כי רעננה היא העיר היחידה במזרח התיכון שנכנסה והצליחה להרים פרויקט של קהילה בטוחה וזאת הודות לשיתוף פעולה עם הגורמים המעורבים. הפרויקט הראשון החל בשנת 2009. השלבים בפרויקט היו: פניה ואיתור עסקים בעיר המעוניינים להשתלב בנושא. ביצוע סקר ליקויי בטיחות וגיהות בשיתוף המוסד לבטיחות ובהמשך מתן כלים לעסק מה עליו לשפר. השלב הבא היה הדרכה לעובדים בעסק והכשרתם על חשבון הפרויקט בנאמני בטיחות. הצבת ניידת לבדיקת שמיעה וניידת הדרכה של המוסד לבטיחות בתחום הבטיחות וכן השתלמויות לעסקים שהשתתפו בפרויקט. עסקים שנמצא כי הצליחו להטמיע וליישם את נושא הבטיחות והגיהות עלו לשלב השני ומתוכם נבחרו 10 עסקים אשר גילו התמדה, עשייה בנושא הבטיחות. ליפניק הבטיח כי מחלקת הביטחון של העירייה תמשיך לעזור ולתת יעוץ בנושא הבטיחות לעסקים בכלל ולעסקים בפרויקט בפרט "נהיה בקשר ונעזור ככל האפשר", הבטיח.

 

רשימת הזוכים בפרס:

הטאבון והמנגל- שי בן - ארויה
הגבינות של ניצן - תמיר ניצן
נורטק - עדי ולטוך
התימנייה - פנחס גימני
אוטו רן - מיכאל צוק רן
איתן עבודות ריתוך - איתן לוונטל
צמיגי רעננה - אילן שרון
המתוקים של סדובסקי - אליהו דייכס
לחם ארטיזן - אליהו דייכס
אידכים - מנחם קבליס ז"ל

מקור:
מיכאל לרר, המוסד לבטיחות ולגיהות

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 07.07.2024

 

שאלה:

מהי ההסמכה הנדרשת למפעיל עגורן גשר עילי בעל עומס עבודה בטוח - מתחת ל- 1000 ק"ג?

 

התשובה:

תקנות הבטיחות בעבודה (עגורנאים, מפעילי מכונות הרמה אחרות ואתתים), -1992, מסווגת את סוגי העגורנים ומנחות לגבי אופן ההסמכה של מפעיליהם.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע