כניסה הרשמה צור קשר

כפתורי (לחצני) מצוקה

מאת: יפעת זר ושחר אביגדורי, מדור ידע וחדשנות המוס"ל

תאריך:04/12/2023


כפתור (לחצן) מצוקה משמש להזעקת עזרה במקומות עבודה במקרי חירום, שבהם יש סיכון לפגיעה בעובדים, כמו במקרי אלימות, רעידת אדמה, מקרי חירום רפואיים או פעילות חבלנית עוינת. על פי OSHA, כפתור מצוקה נחוץ בייחוד בענפי הרווחה והבריאות, בבתי הארחה ובבתי מלון, וכן, ברכבים של נהגי רשתות שיווק, מוניות ותחבורה ציבורית. במקומות רבים ברחבי ארה"ב יש רגולציה מקומית או ענפית, המחייבת התקנת כפתור מצוקה. בתקופות חירום ומלחמה, כמו זו שאנו חווים עכשיו בישראל, שבה מהלך העבודה יכול להיפסק בפתאומיות עקב אירועים ביטחוניים, כפתור מצוקה יכול להציל חיים.

כפתור המצוקה המוכר ביותר הוא כפתור אדום, גדול ובולט, המותקן, בדרך כלל, במקום דיסקרטי, כמו מתחת לשולחן או לדלפק העבודה. יש עוד שני סוגי כפתורי מצוקה, חדשניים יחסית, שאינם מחוברים פיזית במתחם העבודה, אלא מופעלים באופן אל-קווי (wireless) דרך המרשתת או באמצעות בלוּטוּת או באמצעות אפליקציה, מהטלפון הנייד או מהמחשב.



כפתורי המצוקה קלים לשימוש, מספקים לעובדים תחושת ביטחון ודיסקרטיות (הם אינם מסגירים את זהות המשתמש). לצד יתרונות אלו, יש גם מעט חסרונות: מערכות (כפתורי) המצוקה יכולות להיות יקרות; יש לעדכן אותן עם הזמן ותמיד קיים חשש שיופעלו בשוגג או שיישכחו בזמן אמת.

מומלץ כי מקום עבודה הבוחר להתקין כפתור מצוקה יכין תוכנית בטיחות מובנית, הכוללת הדרכות וסימולציות חירום, מתואמת עם הרשויות המקומיות וגורמי ההצלה והחירום המקומיים ומקושרת אליהם.

מקורות:

 

שלח להדפסה כתוב תגובה

 

לחדשה זו התפרסמו 0 תגובות לפתיחת כל התגובות

כתוב תגובה סגור תגובה

שם: תוכן
כותרת
כתוב תגובה