כניסה הרשמה צור קשר

תעסוקת עובדים עם מוגבלויות בעת חירום

מאת: יפעת זר, מדור ידע וחדשנות המוס"ל

תאריך:01/11/2023


בתקופת החירום הנוכחית, יש לתת את הדעת לנושא תעסוקת העובדים בעלי המוגבלויות, עבורם נדרשות התארגנות מתאימה ותשומת לב מיוחדת.

משרד הכלכלה פרסם מספר טיפים קצרים שמומלץ לאמץ בעבודה של עובד עם מוגבלות:     

שאלו לשלומו: פנו לעובד עם המוגבלות ושאלו מה שלומו ואם הוא זקוק לסיוע. ודאו עם העובד שיש ברשותכם פרטי אנשי קשר מבין קרוביו אליהם תוכלו לפנות במידת הצורך.

נגישות מרחב המוגן: ודאו כי העובד מבין ויודע היכן המרחב המוגן וכי המרחב המוגן נגיש לו. במידת הצורך פנו מכשולים מהדרך ובתוך המרחב המוגן.

התנהלות בשעת חירום: ודאו כי העובד מבין ויודע כיצד להתנהל בעת הצורך. באתר פיקוד העורף תמצאו סרטוני הדרכה הממחישים את הדברים.

עמית מלווה: בחנו עם העובד אם הוא מעוניין במינוי "עמית מלווה" – עובד אחר שידאג להתעניין בשלומו מדי פעם ולהתלוות אליו במקרה חירום.

בדיקת צרכי התאמות : חשבו יחד עם העובד מה הצרכים שלו ובחנו כיצד ניתן לערוך התאמות בנהלי העבודה או במשימות לביצוע בתקופה זו, כדי לאפשר לכם להמשיך להתנהל בשוטף (עבודה   מהבית, משימות הדורשות פחות לחץ, משימות קבוצתיות, עבודה בסמוך למרחב המוגן ועוד).

חזרה לשגרה: בעת חזרה לשגרה עלולים להיות משקעי חרדה. שוחחו עם העובד ובדקו יחד כיצד ניתן לחזור באופן המיטבי והיעיל ביותר לשגרת עבודה. בחנו היכן תוכלו לגלות גמישות בנהלי העבודה כדי ליצור תהליך ברור ומתואם של חזרה לשגרה.
להבהרה ולמידע נוסף אפשר לפנות בטלפון, במייל, בצ'אט או בפייסבוק אל מרכזי התמיכה למעסיקים של אנשים עם מוגבלות.  

המוס"ל פיתח
שאלון צ'טבוט לעובדים בעל מוגבלויות (המבוסס על פיתוח של המוסד לעבודה ולבריאות בקנדה (Institute for Work & Health (IWH)) לאיתור צורכי ההתאמות שלהם בעבודה. השאלון מנחה את העונֶה בסדרה של שאלות פשוטות על תנאי העבודה שלו ועל סוגי המשימות שעליו לבצע - משימות הדורשות משאבים פיזיים, נפשיים או מנטליים או הקשורות לאינטראקציה של העובד עם עובדים אחרים.

העובד אינו מתבקש למסור מידע אישי ותשובותיו אינן נשמרות ואינן משותפות עם אחרים. הוא יכול לשמור עותק של התשובות שלו לשימושו הפרטי. בעזרת השאלון יכול העובד להבין אילו שינויים בתנאי העבודה או התפקיד יכולים לסייע לו להישאר בעבודה או למלא את משימותיו ביעילות ולבקש ממעסיקו את התמיכה המתאימה, גם ובמיוחד בעת חירום.

מקורות:
♦ 
תעסוקת אנשים עם מוגבלות, משרד הכלכלה
♦ שאלון (כלי עזר) לאיתור צרכי התאמות בעבודה לעובדים בעלי מוגבלויות

 

 

שלח להדפסה כתוב תגובה

 

לחדשה זו התפרסמו 0 תגובות לפתיחת כל התגובות

כתוב תגובה סגור תגובה

שם: תוכן
כותרת
כתוב תגובה