כניסה הרשמה צור קשר

מאת:דוד זיו, מדור ידע וחדשנות המוס"ל

תאריך:01/12/2023


מקובל להשתמש במונח ציוד חרום עבור ציוד המוחזק לשימוש בעת חרום, כגון: ציוד כיבוי והצלה, ציוד חילוץ, חליפות הגנה לכימיקלים לחילוץ, ציוד נשימה בחרום, ו/או ציוד לטיפול בשפך של חומ"ס או אירועי חומ"ס.

במסגרת רישוי והכנת המפעל לקבלת ההיתרים, יש לקבוע את סוג הציוד במסגרת הכנת "נוהל טיפול באירוע החירום", בהתאם לסוג החומרים השונים והתרחישים השונים, כאשר נעזרים בגיליונות הבטיחות של החומרים המסוכנים. בתבנית תיק המפעל נדרש, בין היתר, לערוך ניתוח סיכונים (קיימות בתיק הנחיות לעריכה). ציוד לחירום (מאוחסן בארון) חייב לתת מענה יעיל מול הסיכונים הקיימים בתרחישים שונים של אירועי חומ"ס במפעל.

לגבי חלק מהפריטים קיים אזכור ב
תקנות הבטיחות בעבודה (עזרה ראשונה במקומות עבודה) , התשמ"ח – 1988:

ארגז עזרה ראשונה
בכל מקום עבודה חייבים להימצא בכל עת ארגז עזרה ראשונה לרבות מיתקן לטיפול עצמי, תיק עזרה ראשונה וערכה ניידת שתכולתו תהיה בהתאם למספר העובדים כמצויין בתוספת.

ערכת החייאה
בכל מקום עבודה תימצא ערכת החייאה בהישג ידם של מרב העובדים, אחת לכל קבוצה של עד 25 עובדים.

3א. ערכת חילוץ ומילוט (תיקון: תשנ"ג)
(א) בכל מקום עבודה שבו מועסקים 50 עובדים או יותר תימצא ערכת חילוץ ומילוט בהישג ידם של רוב העובדים, ולפחות אחת לכל קבוצה של 50 עובדים או חלק מהם.
(ב) במקום עבודה שמועסקים בו פחות מ - 50 עובדים תימצא ערכת חילוץ ומילוט אחת לפחות, אם הסיכון בציוד או בתהליך העבודה מחייב זאת.


יש לוודא כי :

 
  • ארגזי העזרה הראשונה נקיים, מסודרים ותכולתם מעודכנת תקופתית.
  • קיים מיפוי של נקודות העזרה הראשונה בארגון.
  • על ארגז העזרה הראשונה יופיע שמו של הממונה על הארגז עזרה ראשונה, במידה ובמפעל עובדים יותר מחמישים איש על הממונה להיות מאומן במתן עזרה ראשונה.
  • ארגזי העזרה הראשונה יהיו במקום, ובמצב שהגישה אליהם תהיה נוחה.
  • שמותיהם של האחראים להגשת עזרה ראשונה ומספרי הטלפון שלהם ושל גורמי ההצלה בחירום מוצגים בצורה ברורה וקריאה במקומות בולטים לעין.

* אזכור תחיקתי להימצאות ציוד חירום ניתן למצוא גם ב"תקנות ההתגוננות האזרחית (ציוד מפעלים ומוסדות ואימון עובדיהם), תשל"ג-1973".

 

שלח להדפסה כתוב תגובה

 

לחדשה זו התפרסמו 0 תגובות לפתיחת כל התגובות

כתוב תגובה סגור תגובה

שם: תוכן
כותרת
כתוב תגובה