רשימת תיוג לבדיקת הבטיחות בסביבת בית הספר
|
שאלות שאנו צריכים לשאול
|
כן |
פעילות נדרשת למזעור הסיכון |
לא |
לא רלוונטי |
תנועה סביב סביבת הלמידה (החלקות ומכשולים) |
האם אריחי הריצוף במצב טוב (חסרים / שבורים / לא מהודקים כראוי)? |
|
|
|
|
האם במבט על האריחים ניתן לראות אריחים בולטים או שקועים משאר האריחים? |
|
|
|
|
האם קיים מעבר חופשי אל סביבת הלמידה (לא הונח ציוד / מכשירים /ריהוט בדרך שמפריע בדרך)? |
|
|
|
|
האם מונח / פרוס על הרצפה כבל חשמל / צינור? |
|
|
|
|
האם התאורה בדרך אל סביבת הלמידה תקינה כדי לאפשר גישה ויציאה בטוחה? |
|
|
|
|
האם בדרך אל סביבת הלמידה ישנם נוזלים שניתן להחליק עליהם, למשל מים, מיץ, שוקו, שפכים, מי גשמים? |
|
|
|
|
האם המעקה במדרגות / רמפת עליה תקין (מהודק כראוי ואינו רופף, צבע לא מתקלף, חלוד)? |
|
|
|
|
ריהוט ואביזרים |
האם ציוד קבע בסביבת הלמידה במצב טוב ומהודק היטב, למשל ארונות, לוחות תצוגה, מדפים, מקרן, מסך הקרנה? |
|
|
|
|
האם הריהוט בסביבת הלמידה כשיר לשימוש (לא שבור, לא מתפרק, בורג משוחרר, מסמר בולט)? |
|
|
|
|
האם דלת הכניסה כשירה (לא שבורה / קיימת ידית לסגירה / הדלת נסגרת כראוי / הדלת לא חורקת / הצירים שלמים והדלת מהודקת אליהם) |
|
|
|
|
האם ציוד נייד בסביבת הלמידה עומד יציב, למשל ספרים על ספריה ניידת כשירה, מכשיר מולטימדיה / שמע / הקרנה מונח על עגלה מתאימה וכשירה? |
|
|
|
|
האם קיימים מנגנונים למניעת פתיחת חלונות והוצאת גוף התלמיד מחוץ לחלון / סורגים, האם הם במצב תקין? |
|
|
|
|
האם מנגנון להאטה ובלימת הדלת לסגירה מהירה ופגיעה באצבעות התלמיד כשיר? |
|
|
|
|
האם קיים מנגנון למניעת הכנסת ידים לצירי הדלת והמנגנון כשיר ושלם? |
|
|
|
|
האם קיימים מכשירים / משטחים חמים החשופים לתלמיד ועלולים לגרום לכוויה? |
|
|
|
|
מחשוב בסביבת הלמידה/ אישי/ טאבלט |
האם כבלי החשמל והתקעים של ציוד המחשוב של התלמידים נבדק ויזואלית ע"י המורה ונמצא כשיר לשימוש |
|
|
|
|
האם כבלי החשמל והשקעים של ציוד המחשוב / מולטימדיה בכיתה נבדק ויזואלית ע"י המורה ונמצא כשיר לשימוש |
|
|
|
|
ציוד חשמלי ומערכות חשמל |
האם מתגי החשמל ושקעי החשמל בסביבת למידה תקינים? |
|
|
|
|
האם כל התקעים והכבלים של הציוד החשמלי בסביבת למידה תקינים וכשירים לשימוש? |
|
|
|
|
האם הציוד החשמלי שלם וכשיר לשימוש (לא חסרים חלקים / מכסים / מגנים)? |
|
|
|
|
האם כל מנורות התאורה כשירות (לא מהבהבות / שרופות / חסרות / פועלות לסירוגין / עוצמה חלשה)? |
|
|
|
|
האם ידוע לך היכן נמצא מפסק "זרם ראשי" לניתוק הזרם החשמלי בסביבת למידה במקרה של התחשמלות? |
|
|
|
|
האם קיימת נזילת מים לכיוון מערכת החשמל (בחורף)? |
|
|
|
|
אש |
האם ידוע לך היכן נמצא מטף כיבוי לשימוש מיידי בעת שריפה? |
|
|
|
|
האם ידוע לך כיצד יש להפעיל את המטף במקרה של שריפה? |
|
|
|
|
מילוט והיערכות למצב חרום |
האם ידוע לך להיכן יש לקחת את התלמידים במקרה של:
א. אירוע שריפה
ב. אירוע נפילת טילים
ג. אירוע רעידת אדמה |
|
|
|
|
האם יש בידיך את דרכי התקשורת להזעת סיוע מיידי בעת אירוע חריג? |
|
|
|
|
האם דרך המילוט מסביבת למידה לנקודת הפינוי פנויה ממכשולים? |
|
|
|
|
במקרה ודרך המילוט מסביבת למידה לנקודת הפינוי מחייבת פתיחת דלתות נעולות, האם ברשותך נמצא מפתח זמין לפתיחת הדלת? |
|
|
|
|
האם כריזה / אזעקה המודיעה על מצב חרום נשמעת בכיתה? |
|
|
|
|
תלמיד עם מוגבלות (פיזית, ראיה) |
האם קיים מעבר חופשי אל סביבת למידה ובתוך סביבת למידה לתלמיד עם מוגבלות? |
|
|
|
|
האם קיים מענה לפינוי אל נקודת הפינוי של תלמיד עם מוגבלות במצב חרום כולל הפסקת חשמל |
|
|
|
|
האם ההתאמות בסביבת למידה לתלמיד עם מוגבלות כשירות? |
|
|
|
|
נושאים נוספים שמצאתי בבדיקה היומית שלי
|
פעילות נדרשת למזעור הסיכון |
|
|
|
|
|
|