כניסה הרשמה צור קשר

תעסוקת נשים בגיל המעבר (מנופאוזה)

מאת: יפעת זר, מידענית, מהנדסת כימיה מרכז מידע, מדור ידע וחדשנות המוסד לבטיחות ולגיהות

תאריך:09/03/2022


נושא המנופאוזה נחשב עדיין ל"טאבו" בהרבה תרבויות וארגוני עבודה בעולם. מדיניות תומכת מנופאוזה צפויה להיות בשנים הקרובות חלק מראייה רחבה של שוויוניות מגדרית והעצמת נשים, שעליה הצהירו האו"ם וארגון הבריאות העולמי WHO. ניצנים ראשונים ליישום מדיניות זו כבר נראים במדינות אירופה ואוסטרליה, ויש לקוות כי יסללו את הדרך למדינות נוספות בעולם    

גברת מריה רוני בת ה-50 עבדה כעובדת סוציאלית במסגרת עירונית לטיפול בילדים בבריטניה, ב-12 השנים האחרונות. מריה סבלה מתופעות מנופאוזה, שכללו, בין היתר, הפרעות שינה, בעיות זיכרון וריכוז, תשישות וחרדה, ולעתים, נאלצה להיות מרותקת ממושכות למיטתה. היא טענה כי המתח והעומס בעבודתה החמירו את תסמיני המנופאוזה, גרמו להידרדרות במצבה הפיזי והנפשי, ובשל כך גם הייתה מועדת יותר לטעויות ולתאונות בעבודה. בשנת 2021 פוטרה מריה מעבודתה ותבעה את מעסיקה על פיטורים לא הוגנים. היא זכתה בפסק דין תקדימי במסגרת חוק ה-Equality act (שוויוניות-גיל, מגדר ומוגבלות), שחל לראשונה על עילת אפליה על רקע מוגבלות, הנובעת מתופעות מנופאוזה. תביעה זו מצטרפת לכעשר תביעות נוספות, שהגיעו במחצית הראשונה של שנת 2021 לבתי המשפט בבריטניה בעילה של אפליה על רקע מוגבלות או מגדר, הקשורים למנופאוזה. 

מנופאוזה מתרחשת בדרך כלל בקרב נשים בגילאי 45-55, ובממוצע באוכלוסיית העולם המערבי, בגיל 51, אם כי יש נשים החוות אותה עוד קודם לכן. 45% מהנשים בגיל המעבר מדווחות על תסמינים קשים, אשר משפיעים על איכות חייהן, ועבור חלקן פוגמים גם ביכולתן לתפקד ביעילות בעבודה. נשים החוות תופעות מנופאוזה קשות נוטות להפחית את מספר שעות העבודה שלהן, להיעדר הרבה או לפרוש לגמרי מעבודתן, דבר שעלול לגרום לתת-תעסוקה או לאבטלה, לפגוע הן ברמת ההכנסה העכשווית שלהן והן ברמת הפנסיה, ובכך, לערער את תחושת היציבות, הביטחון והרווחה שלהן בהווה ובעתיד.  נושא המנופאוזה נחשב עדיין בהרבה תרבויות וארגוני עבודה בעולם ל"טאבו", נושא שלא נהוג לשוחח עליו כלל במסגרות העבודה, ובמידה שכן, אין משוחחים עליו בפתיחות או ברצינות הראויה, ולעתים אף מתבדחים ושמים ללעג את הנשים הסובלות. מנהלי עבודה רבים, ואפילו מנהלות, עדיין לא מתייחסים לנושא זה כאל סוגיה הקשורה לעבודה או משפיעה עליה, וכתוצאה מכך, נשים בגיל המעבר נאלצות, לעתים, להסתיר את מצוקתן - לדוגמה, הן מתרצות את היעדרותן על ידי בדיית סיבות אחרות, ובהיעדר תמיכה הן אינן מקבלות את הסיוע הנחוץ לשימור שגרת עבודה.  

מאפייני סביבת העבודה ותרבות ומדיניות ארגון העבודה יכולים להקל או להחמיר את תחושות המצוקה והסבל שחשות הנשים בגיל המעבר ולהשפיע על תחושת המחויבות והמוטיבציה שלהן בעבודה, על יעילות תפקודן ומערכות היחסים הבין-אישיים שלהן עם העובדים. ישנה הסכמה גורפת בקרב מומחי בריאות תעסוקתית ומנהלי משאבי אנוש מכל העולם על כך שהגיע הזמן לכלול נושא זה במדיניות לבריאות ולרווחה בארגוני עבודה כחלק מרגולציה לקידום שוויון, המביאה בחשבון גיל ומגדר והיבטי בריאות נשים בגיל הפוריות ואחרי גיל הפוריות.  מדיניות תומכת מנופאוזה צפויה להיות בשנים הקרובות חלק מראייה רחבה של מטרת SDG 5 לשוויוניות מגדרית ולהעצמת נשים, שעליה הצהירו האו"ם וארגון הבריאות העולמי WHO במסגרת 17 המטרות לקידום פיתוח בר-קיימא. ניצנים ראשונים ליישום מדיניות זו כבר נראים במדינות אירופה ואוסטרליה, ויש לקוות כי יסללו את הדרך למדינות נוספות בעולם.    

מהם תסמיני המנופאוזה?  

כל תסמיני המנופאוזה קשורים לירידה ברמת הורמון האסטרוגן בגוף האישה. התסמינים הרווחים ביותר הם גלי חום והזעות לילה. אלו מלווים לעתים בדופק מואץ ומתרחשים כתוצאה משינויים וזומוטוריים (שינויים בקוטר כלי הדם). על פי ממצאי שמונה מחקרים, שנערכו בבריטניה, בארה"ב, באוסטרליה וביפן, שכיחות תסמינים אלו היא 40% בממוצע. ברוב המקרים, תסמינים וזומוטוריים יכולים להימשך עד חמש שנים. אולם, חלק מהנשים ממשיכות לסבול מהם גם אחרי גיל 60.    

תסמיני מנופאוזה עיקריים נוספים הם: הפרעות שינה, אשר עלולות להוביל לפגיעה זמנית בזיכרון וביכולת הריכוז, לחולשה כללית ולעצבנות, כאבי שרירים ומפרקים, כאבי ראש ומיגרנות, תופעות נפשיות כמו תנודות במצבי רוח, ירידה בביטחון העצמי, חרדה ודיכאון, בעיות במערכת השתן (תכיפות ודחיפות במתן שתן ודלקות שתן), גירוי יובש וצריבה בעור, תחושת נימול, יובש בעיניים, תחושת אי-נוחות וגינלית, נשירת שיער, אוסטיאופורוסיז (דלדול עצם). בשנים של טרום המנופאוזה, רוב הנשים חוות אי-סדירות במחזורי וסת או דימום כבד עד קבלת מחזור הווסת האחרון.   

אילו נשים מועדות יותר לסבול?  

נשים ממוצאים אתניים שונים חוות את המנופאוזה באופן שונה. למשל, נשים ממוצא אפרו-קריבי סובלות יותר מאשר נשים קווקזיות, יפניות וסיניות. נשים כבדות משקל או מעשנות עלולות לסבול מגלי חום חמורים וממושכים יותר יחסית ליתר הנשים. תופעות מנופאוזה יכולות ליצור בעיות נוספות או להחמיר בעיות רפואיות או נפשיות קיימות אצל נשים עם מוגבלות או נכות פיזית או נפשית, או נשים החולות במחלות כרוניות טרום המנופאוזה. למשל, נשים סוכרתיות, שחלו טרם המנופאוזה, התקשו יותר לשמור על רמת סוכר תקינה בדם בזמן המנופאוזה. נשים שסבלו מצורות שונות של אפליה או התעמרות בעבודה דיווחו על חומרת תסמינים גבוהה יותר יחסית ליתר הנשים. גברים ונשים טרנסג'נדרים יכולים אף הם לחוות מנופאוזה טבעית או בעקבות ניתוח, כתלות במצב השחלות ורמת ההורמונים שלהם בדם, וזה יכול לגרום לנידוי או אפליה שלהם או להחמיר מערכות יחסים ביניהם לבין יתר העובדים.  

המלצות 

ארגון (European Menopause and Andropause Society) EMAS פרסם בשנת 2021 מסמך המלצות והדרכה לקובעי מדיניות, למנהלי עבודה, למעסיקים, למומחי בריאות תעסוקתית ולנשים במנופאוזה.  

המלצות לקובעי מדיניות   

הנשים העובדות מהוות חלק ניכר מכוח העבודה העולמי, ונשים בגילאי המנופאוזה (45 -55) הן לרוב עובדות חיוניות, מנוסות ומיומנות, יחסית, הודות לניסיון המקצועי שצברו עם השנים בעבודתן. לכן, חשוב לארגוני עבודה ולמדינה לשמר את יכולתן של הנשים הללו להמשיך לעבוד ללא חשש מהרעת תנאי העסקתן ויציבותן הפיננסית בעתיד, ועל קובעי המדיניות להבטיח את הדברים הבאים:  

 
  • קדם חקיקה ורגולציה תומכת בנשים במנופאוזה, הכוללת איסור הפליית  נשים, דחיקה לשוליים או פיטורי נשים החוות תופעות מנופאוזה. 
  • לעודד את ארגוני העבודה ליישם מדיניות תומכת בנשים במנופאוזה בכל סוגי התעסוקה, מיקומי ומסגרות עבודה, בין אם הנשים הן "נוודות דיגיטליות", עובדות מהבית או בשטח הארגון.   

המלצות למעסיקים ולמנהלים בכירים   

מעסיקים מחויבים לשמור על בטיחות ובריאות כל העובדים. ארגוני עבודה, העורכים סקר להערכת סיכוני בטיחות ובריאות במקום העבודה, צריכים לכלול בו זיהוי קבוצות בסיכון ולתמוך בהן. בהקשר למנופאוזה, על הסקר לכלול הערכה וניהול של כל סיכון לעובדת במנופאוזה, הנובע מסביבת העבודה שלה.   

 
  • יש להציב את נושא בריאות ורווחת הנשים במנופאוזה בעדיפות עליונה בארגון ולקדם אותו בגישה חיובית ובאופן עקבי. 
  • יש להבטיח כי נשים, אשר תופעות המנופאוזה פוגמים בתפקודן בעבודה, לא יופלו לרעה ולא ייפגעו תנאי העסקתן. 
  • יש לנקוט מדיניות של אפס סובלנות להתעמרות, להטרדה או לזלזול ביחס אל נשים במנופאוזה.
  • יש להעריך את השפעת משטר ולו"ז העבודה, למשל, משמרות ועבודת לילה, על תופעות המנופאוזה, ולאפשר גמישות והתאמות של שעות העבודה, כולל אפשרות לעבודה מהבית, במידת האפשר.
  • יש להדריך מנהלי ומפקחי עבודה לשוחח ברגישות בנושא המנופאוזה. יש לפתח מסגרת תעסוקה, המזהה את ההשפעות האפשריות של המנופאוזה ולספק מקורות בטוחים לשירותי ייעוץ ותמיכה. 
  • יש לשלב מדיניות תומכת בריאות ורווחה של נשים במנופאוזה לצורך הדרכה ופיתוח תוכניות בנושא זה לכל העובדים - הוותיקים והחדשים. אין להניח כי תנאי עבודה מרחוק בהכרח מיטיבים עם הנשים במנופאוזה.
  • יש לאפשר ימי היעדרות / מחלה בתשלום עקב תופעות מנופאוזה וגישה לקבלת שירות רפואי.    

המלצות למנהלי ולמפקחי עבודה

ניהול שיח רגיש וביצוע התאמות של סביבת העבודה לנשים במנופאוזה יכולים לשפר את איכות החיים, המחויבות לעבודה, המוטיבציה ויעילות התפקוד של כלל העובדים, ולכן, חשוב כי מנהלי ומפקחי עבודה יפעלו לפי המלצות אלו:  

 
  • יש ליצור תרבות של פתיחות ותמיכה ביחס לנושא המנופאוזה.
  • לטיפול בבעיות קשות מומלץ לערב, ככל שניתן, מומחי בריאות תעסוקתית ומנהלי משאבי אנוש.
  • אין להניח מראש כי כל אישה במנופאוזה חשה בנוח לשוחח על תחושותיה.
  • יש לאפשר גמישות בכללים הקשורים לבגדי עבודה ולאפשר לבוש נוח ומתאים.
  • יש להתאים, ככל האפשר, את תנאי האקלים (טמפרטורה, לחות) והאוורור במקום העבודה לתחושות הפיזיות של הנשים ולהבטיח גישה לשתיית מים קרים.  
  • יש להבטיח גישה למתקני שירותים ומקלחות. יש לאפשר הפסקות להתרעננות, בהתאם לצורך.   

המלצות למומחי בריאות תעסוקתית   

על מומחי בריאות תעסוקתית להכיר בכך שקיים טווח השפעות של מנופאוזה על העבודה, ועבור חלק מהנשים במנופאוזה נטל התסמינים פוגם ביכולת לעבוד. מומחים האמונים על בריאות האישה צריכים לעבור הכשרה בתחום המנופאוזה. ואלו ההמלצות עבורם:  

 
  • יש להכיר בכך שמנופאוזה יכולה להשפיע על הרווחה ועל איכות חיי העבודה של הנשים, על יכולתן לעבוד ועל רצונן להמשיך לעבוד.
  • יש לספק ייעוץ מקצועי לניהול אורח חיים מספק בצל תופעות המנופאוזה.
  • יש להמליץ בפני הנשים לפנות לרופא האישי לבחינת טיפולים רפואיים מקלים.
  • נשים המאובחנות עם מנופאוזה מוקדמת יש להפנות לקבלת שירות רפואי, הקשור לפוריות ולאוסטיאופורוזיס.
  • נשים חולות סרטן או מחלימות מסרטן, החוות תסמיני מנופאוזה יש להפנות לקבלת טיפול רפואי ייעודי לכך.   

המלצות לנשים

נשים צריכות לקבל תמיכה והבנה ממעסיקיהן, כמו כל עובד אחר במצב בריאותי רגיש, ולכן מומלץ להן:  

 
  • לשוחח עם המנהלים הישירים שלהן, אם תופעות המנופאוזה מקשים עליהן לתפקד בעבודה.
  • לבקש סיוע, ייעוץ ותמיכה מגופי תמיכה חיצוניים, אם צורכיהן אינם נענים במקום עבודתן.
  • להשתמש בשירותי בריאות תעסוקתית או שירות רפואי אחר תומך בריאות.
  • להיות מודעות לחוקים, לתקנות ולרגולציה לאומית בנושא שוויוניות ובריאות תעסוקתית, המגנים על נשים במנופאוזה.
  • להיוועץ עם הרופא האישי בנוגע לשיטות טיפול להקלת תסמיני המנופאוזה. 
  • לגשת למדריכי מידע מקצועיים בנושא התנהלות במנופאוזה.
  • להיות מעורבות בפיתוח מדיניות לבריאות ולרווחת עובדות במנופאוזה.
  • ליזום הדרכה ופיתוח של תוכניות הכוללות את נושא המנופאוזה בעבודה.
  • לקחת חלק בקבוצות תמיכה רשמיות ולא רשמיות לנשים במנופאוזה.  

להלן טבלה מתוך מדריך שפותח על ידי TUC  Wales (גוף המייצג 400 אלף עובדים בוויילס , בריטניה) שבה מפורטות דוגמאות להתאמות שיכול לבצע ארגון העבודה, לפחות כבסיס להתחלה של הערכת סיכונים לנשים במנופאוזה:   

 

תסמין
 

גורמים העלולים להחמיר את הבעיה

הצעה להתאמות אפשריות
הזעות , גלי חום, דופק מואץ במשך היום. תנאי אקלים שאינם מתאימים (טמפרטורה, לחות) ומחסור באוורור ובמיזוג אוויר. 
 
גישה למים קרים ולמקלחות.
מתן תשומת לב ללו"ז של העובדות במשמרות לילה והבטחת גישה למתקני מים ומקלחות.
מיפוי תרמי לזיהוי "נקודות חום וקור" במקום העבודה והצבת עמדות עבודה בהתאם לממצאים. 
הצבת מאווררים ומתקני קירור ליצירת אווירה נעימה.
העברת שולחנות עבודה לקרבת חלונות, פתיחת חלונות והתאמת תנאי מיזוג אוויר.

 
חוסר התאמה של בגדי עבודה וציוד מגן אישי, לדוגמה, מסכות פנים וחלוקי עבודה הנלבשים למשכי זמן ארוכים. 
מעט הפסקות התרעננות או מחסור באזורי התרעננות.

גלי חום ואדמומיות בפנים יכולים לגרום לתחושות של אי-נוחות, לפגוע בריכוז ולהביא לשרשרת של מחשבות מטרידות.
יש להימנע מבגדי עבודה העשויים ניילון או צמודים לגוף ולתת עדיפות לשימוש בבגדי עבודה העשויים סיבים טבעיים. 
התאמה והחלפה של ציוד מגן אישי על סוגיו. 
תוספת הפסקות התרעננות וגישה לאוויר צח.

הבטחת מקומות התרעננות.
יש לאפשר מילוי מקום עובדת במידת הצורך.
הזעות וגלי חום במשך הלילה. הפרעות שינה וזיכרון. נוקשות בקביעת זמני התחלה וסיום של משימות. 
שמרות לילה.
שינויים של לו"ז ומשמרות. גמישות בעבודה / עבודה מהבית. 
מתן אפשרות לביצוע משימות חלופיות.
תוספת ימי היעדרות בתשלום.
הבטחה כי תנאי העסקה לא ייפגעו. 
בעיות במערכת השתן: תכיפות במתן שתן, דחיפות שתן, דלקות שתן. חוסר גישה למתקני שירותים עלול להעלות סיכון לדלקות שתן ולגרום ללחץ, למבוכה ולעלייה ברמת המתח הנפשי. הבטחת גישה למתקני שירותים ומקלחות.
תדירות הפסקות גבוהה יותר לצורך מתן שתן. 
שתיית נוזלים ותחושה של חוסר נוחות. גישה למי שתייה קרים.
תשומת לב ללו"ז העבודה.
הבטחת גישה של עובדות "נוודות דיגיטליות" למתקני שירותים.
תוספת ימי היעדרות בתשלום.
אי-סדירות במחזורי וסת או דימום כבד בווסת חוסר. חוסר גישה למתקני שירותים עלול להגביר סיכון לדלקות ולגרום לתחושת מצוקה, מבוכה ועלייה ברמת המתח נפשי. 
צורך מוגבר לגשת למתקני שירותים. 
הבטחת גישה למתקני שירותים ומקלחות המצוידים היטב בתכשירי היגיינה. 
העלאת תדירות הפסקות לצורך הליכה לשירותים. תשומת לב ללו"ז בעבודה. 
גישה של עובדות "נוודות דיגיטלית" למתקני שירותים.
יש לאפשר מילוי מקום עובדת, במידת הצורך. 
תופעות פסיכולוגיות:  קושי בריכוז ובעיות בזיכרון, דיכאון, חרדה, התקפי חרדה, תנודות במצבי הרוח, איבוד ביטחון עצמי. עקב מחסור בשעות שינה וחולשה (למשל), משימות מסוימות, כמו רכישת מיומנויות חדשות, נהיות קשות יותר לביצוע, זמנית.
מתח בעבודה יכול להחמיר תסמינים ולגרום לערעור הביטחון העצמי. 
יישום תוכנית להערכת סיכונים ושיטות להפחתת מתח בעבודה. 
הבטחה לעובדת כי לא ייגרם נזק לתנאי העסקתה בשל ביצוע שינויים במשימות.
וידוא שמנהלי עבודה מודעים לתופעות מנופאוזה ומוכנים לשוחח על כך עם העובדת כדי לתמוך בה. 
יש להבטיח כי למנהלי העבודה גישה חיובית ונכונות לביצוע התאמות בעומס העבודה ובמשימות, במידת הצורך.
הפחתת דרישות כאשר מזוהה עומס יתר. 
מתן זמן נוסף להשלמת משימות או החלפת משימות.
גמישות בעבודה / עבודה מהבית. יישום שיטות עבודה תומכות במצב של בעיות ריכוז וזיכרון.
פינת עבודה שקטה.
גישה חיובית להתייעצות.
עומסי עבודה גדולים.
חוסר תמיכה של מנהלים וקולגות.
סטיגמות קיימות על מנופאוזה.
התעמרות והטרדה.
מתחים בעבודה - טווח השפעות שליליות על הבריאות הנפשית, הפיזית והרווחה הכללית, פגיעה בתפקוד בעבודה ובמערכות היחסים בעבודה. 
יצירת רשת תמיכה חברתית במקום העבודה.
העלאת מודעות כללית לתופעות המנופאוזה בקרב קולגות ומעסיקים.
הדרכות לצוותי עבודה בנושא בריאות נפשית.
תוספת של ימי היעדרות מהעבודה עקב מחלה.
כאבי ראש ומיגרנות.  תאורה מלאכותית, איכות אוויר לקויה, חשיפה לכימיקלים, עבודה מול מסכים דיגיטליים, מתח בעבודה, מנחי גוף לא נכונים ארגונומית, עמדות עבודה לא מתאימות ארגונומית, בגדי עבודה לא מתאימים, טמפרטורה לא מתאימה. טמפרטורה ולחות נוחים ונעימים לעבודה.
הבטחת גישה לאור טבעי והתאמתו לצורך ע"י וילונות ותריסים, למשל. 
תוספת של הפסקות למנוחה.
פינות שקטות למנוחה.
יישום תוכנית DSE (data science and economics).  
אבי פרקים ושרירים. הרמה והזזה ידנית של מטענים וביצוע תנועות חזרתיות או מנחים סטטיים כמו יושבנות יכולים להגביר אי-נוחות וסיכונים לפציעות.  ביצוע התאמות בהתאם להערכת סיכונים ובחינת לו"ז ומשימות, תוך ניהול דיווח ומעקב.
החלפת משימות למופחתות סיכונים.
עבודה בהתאם למדריכי עבודה ידנית למניעת פגיעות שלד-שריר. 
גירוי, יובש וצריבה בעור. בגדי עבודה וציוד מגן אישי שאינם מתאימים, טמפרטורה ולחות חלל העבודה יכולים להגביר גירוי, יובש וצריבה בעור, להחמיר אי-נוחות ולהגביר סיכון לדלקת ולירידה בעמידות של העור מפני חדירת מזהמים. יש להימנע מבגדי עבודה העשויים ניילון או צמודים לגוף.
עידוד שימוש בבגדי עבודה העשויים סיבים טבעיים.  התאמת ציוד מגן אישי על כל סוגיו. 
שמירה על טמפרטורה ולחות נוחים ונעימים לעבודה.
גמישות בתדירות ההפסקות לצורך הליכה למתקני שירותים, שטיפה או מקלחות, וגישה נוחה למתקנים אלו.
יובש בעיניים. טמפרטורה, לחות ואיכות אוויר לקויים ועבודה מאומצת מול מסכים דיגיטליים יכולים להחמיר יובש בעיניים, אי-נוחות ולחץ תוך-עיני ולהגביר סיכון לדלקת עיניים. שמירה על טמפרטורה ולחות מתאימים ואיכות אוויר טובה. תוספת הפסקות עבודה ממסכים.
ישום תוכנית DSE (data science and economics).   

שיעור תעסוקת הנשים בישראל בעשור האחרון היה בין הגבוהים במדינות ה-OECD וכיום, עומד על כ-60%, ביניהן נשים בגילאי המעבר, שעבור חלקן, תסמיני המנופאוזה מקשים על יכולתן לעבוד ביעילות. נשים אלו "שקופות" לקובעי המדיניות, ארגוני העבודה והמעסיקים במדינה, בעוד נושא זה כבר נמצא בסדר היום הציבורי העולמי, וקיים עניין הולך וגובר בו בכל העולם, כחלק מראייה רחבה של בריאות ורווחת האישה ושאיפה לשוויון מגדרי בכל גיל. קיימת חשיבות רבה להחלת הנושא כסוגיה הקשורה לעבודה ולבריאות התעסוקתית בארגוני עבודה בישראל, כדי לשמר את תעסוקת הנשים בגילאי המנופאוזה, להפחית את שיעור ההיעדרויות שלהן ולהגביר את היעילות ופריון העבודה של הארגון. 

מקורות
♦ נתונים מסקר כוח אדם לחודש דצמבר, לרבעון הרביעי ולשנת 2019.
.The menopause in the workplace A toolkit for trade unionists Wales TUC Cymru ♦
♦ Global consensus recommendations on menopause in the workplace: A European Menopause and Andropause Society (EMAS) position statement, Maturitas, 2021.
♦ Menopause m The menopause is a workplace issue: guidance and model policy ,UNISON, the public service union.
♦ 
Supporting working women through the menopause,Guidance for union representatives, TUC.
♦ Women’s Health in/and Work: Menopause as an Intersectional Experience, Environmental Research and Public Health, 2021.
♦ I took my employer to a work tribunal for menopause discrimination and I hope it inspires others, i news – work, dec 2021.  
 
 

 

שלח להדפסה כתוב תגובה

 

לחדשה זו התפרסמו 0 תגובות לפתיחת כל התגובות

כתוב תגובה סגור תגובה

שם: תוכן
כותרת
כתוב תגובה