Table of Contents Table of Contents
Next Page  85 / 218 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 85 / 218 Previous Page
Page Background

85

השת ל מ ו י ו ת

נושאי הלימוד

• שינוי תפיסת התפקיד של ממונה הבטיחות מעובד המבצע פעילות

למנהיג מוביל דרך ואחראי למזעור מיפגעים ולפריון ארגוני;

• התנגדויות של מקבלי ההחלטות מול ממונים על הבטיחות, לביצוע שינויים ארגוניים

וכלים השפעתיים לטיפול בהתנגדויות;

• הנעת עובדים כמובילי דרך, לביצוע עבודות ומשימות ולשמירה על נהלי בטיחות תוך

מתן כלים לאבחון והעלאת מוטיבציה ולבניית מערכת תמריצים לצורך הנעה.

מפגש מס’ 1:

• מיהו הממונה המוביל?

• על מנהיגות וניהול ומה שביניהם;

• שינוי מהו: תפיסת השינוי, סוגי השינוי ומודל השינוי;

• מגישה ריאקטיבית לגישה פרו אקטיבית – מודל הדאגה וההשפעה;

• על אחריות וסמכות ושימוש בכלים אלה למזעור נזקים.

מפגש מס’ 2:

• הצגת מודל ההשפעה “ארבעת השלבים”: קרבה, ברור, הצעה, סיכום;

• התנגדויות לתהליכי שינוי – תפיסת ההתנגדות, סוגי התנגדויות;

• מודל לטיפול בהתנגדויות וכלים פרקטיים להשפעה;

• אימון קבוצתי ואישי.

מפגש מס’ 3:

• מוטיבציה – מהי מוטיבציה, סל מרכיבי המוטיבציה;

• תיאוריות במוטיבציה (מאסלו, וורום, הרצברג, אדם – נתון להחלטה);

• שימוש בכלים להנעת עובדים לשמירה על נוהלי הבטיחות;

• תכנית תמריצים – מהי, בניית שיטות תגמול ומעקב.

3 ימי לימוד במתכונת של יום לימודים בשבוע

משך הקורס:

לז. השתלמות בנושא: ממונה הבטיחות

כמוביל לשינוי בארגון