85
השת ל מ ו י ו ת
נושאי הלימוד
• שינוי תפיסת התפקיד של ממונה הבטיחות מעובד המבצע פעילות
למנהיג מוביל דרך ואחראי למזעור מיפגעים ולפריון ארגוני;
• התנגדויות של מקבלי ההחלטות מול ממונים על הבטיחות, לביצוע שינויים ארגוניים
וכלים השפעתיים לטיפול בהתנגדויות;
• הנעת עובדים כמובילי דרך, לביצוע עבודות ומשימות ולשמירה על נהלי בטיחות תוך
מתן כלים לאבחון והעלאת מוטיבציה ולבניית מערכת תמריצים לצורך הנעה.
מפגש מס’ 1:
• מיהו הממונה המוביל?
• על מנהיגות וניהול ומה שביניהם;
• שינוי מהו: תפיסת השינוי, סוגי השינוי ומודל השינוי;
• מגישה ריאקטיבית לגישה פרו אקטיבית – מודל הדאגה וההשפעה;
• על אחריות וסמכות ושימוש בכלים אלה למזעור נזקים.
מפגש מס’ 2:
• הצגת מודל ההשפעה “ארבעת השלבים”: קרבה, ברור, הצעה, סיכום;
• התנגדויות לתהליכי שינוי – תפיסת ההתנגדות, סוגי התנגדויות;
• מודל לטיפול בהתנגדויות וכלים פרקטיים להשפעה;
• אימון קבוצתי ואישי.
מפגש מס’ 3:
• מוטיבציה – מהי מוטיבציה, סל מרכיבי המוטיבציה;
• תיאוריות במוטיבציה (מאסלו, וורום, הרצברג, אדם – נתון להחלטה);
• שימוש בכלים להנעת עובדים לשמירה על נוהלי הבטיחות;
• תכנית תמריצים – מהי, בניית שיטות תגמול ומעקב.
3 ימי לימוד במתכונת של יום לימודים בשבוע
משך הקורס:
לז. השתלמות בנושא: ממונה הבטיחות
כמוביל לשינוי בארגון