כניסה הרשמה צור קשר

הציל את חברו ממוות בתאונת עבודה

 

יונה יהב וויסאם עלי. "אתה גיבור" צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה

עודכן ב:06/02/2014

 

לצורך עבודתו יצא צוות של שלושה חשמלאים ממחלקת התאורה במנהל התפעול לאיתור תקלה ברשת התאורה העירונית בחיפה.

במהלך העבודה פתח החשמלאי מוטי יפעת את דלת אחד העמודים ותוך כדי עבודה אחז בידו בכבל חשמל חי. מאחר והעמוד היה ב"סביבה לחה" (הדשא היה רטוב לאחר הגשם) והחשמלאי נגע עם בירכו בדשא, הוא סגר את המעגל החשמלי , או בשפת היום-יום : "התחשמל".

כתוצאה מההתחשמלות ננעלה ידו של החשמלאי והוא לא יכול היה לשחררה, בשארית כוחותיו ניסה לצעוק לעזרה אולם השיתוק עקב הזרם מנע גם את יכולתו . למזלו, עמד עמיתו החשמלאי וויסאם עלי בסמוך אליו, והבחין במתרחש. ללא היסוס הסתער וויסאם אל מוטי ומשך אותו לאחור ובכך ניתק אותו ממקור המתח והציל את חייו.

השבוע ערך ראש העיר חיפה יונה יהב קבלת פנים לוויסאם עלי שהגיע בלוויית אימו ובה השתתפו כל מנהלי מנהל התפעול בראשות דוד לוריא ר' המנהל ועמיתיו לעבודה שבאו להביע את הערכתם לפעולתו האמיצה של וויסאם עלי שהציל את חייו של חברו מוטי יפעת שנכח גם הוא בקבלת הפנים.

דורון יעקובי מנהל מחלקת התאורה בעיריית חיפה סיפר כי וויסאם עלי עבד כמפקח עונתי בחופי הרחצה של עיריית חיפה. ושמו עלה בצרוף המלצות חמות בדיוק כאשר חיפשו עובדים לחשמליית מחלקת התאורה, מאחר וויסאם הוא בעל רישיון עבודה כחשמלאי , "גייס" אותו יעקובי

וויסאם עלי נקלט כמפעיל מנוף סל אדם בחשמליית העירייה, השתלב באופן מוצלח מקצועית וחברתית הוכיח עצמו כמי שמוכן ומתנדב לכל עבודה נדרשת והשתתף גם בסיוע שהעניקה עיריית חיפה לעיריית צפת לאחר הסופה האחרונה. ראש העיר חיפה יונה יהב סיפר כי הוא עודכן במעשה מייד כשהתרחש ופגש את וויסאם עלי מייד לאחר הארוע אך החליט לערוך לכבודו קבלת פנים ולהעניק לו תעודת הוקרה.

"אתה גיבור" אמר ראש העיר "יש הרבה מילים וסופרלטיבים כדי להגדיר את המעשה שעשית, אבל המילה הכי נכונה וממצה היא גבורה. מעט אנשים היו מזנקים ללא היסוס ומנתקים תוך סיכון עצמי , חבר שהתחשמל – אתה גיבור ואנו גאים בך"


 

 

מקור:דוברות עיריית חיפה.

 

שלח להדפסה