| ||||
| ||||
א. קיום נתיבים ומעברים 1.נושא מעברים בטוחים במקומות עבודה מעוגן ב: פקודת הבטיחות בעבודה (נוסח חדש), התש"ל - 1970 סעיף 49 סימן ג': בטיחות הגישה והמעבר ..... אמצעי גישה בטוחים לכל מקום שאדם צריך לעבוד בו אי-פעם יותקנו ויקויימו ככל שהדבר מעשי במידה סבירה; .... 2. אין המחוקק מפרט את האופן בו יש לקיים הפרדה וסימון נתיב המלגזות במפעל וכמו כן אין התייחסות למקום מעבר בטוח להולכי רגל. גם בבדיקה שערכנו ב: תקנות התעבורה - חלק י': "סדרי בטיחות בהפעלת כלי רכב במפעלים" וכן בתחיקת הבטיחות לא אותרה התייחסות לנושא מידות מעברים. 3.לגבי מיקרים ספציפיים מוצע להתייעץ עם מומחה תכנון ובנייה המתמצא בתחום זה. ב. מעבר עובדים - מעבר מלגזות - תחיקה בתכנון ובניה - רוחבו של מעבר עובדים בין שטחי אחסנה מומלץ שיהיה לכל הפחות 1.10 מטר , כך שיאפשר מעבר של 2 אנשים בו-זמנית. - דרישה לפרוזדורים ("מעברים" בהקשר לנושא הנדון) מוגדרת ב: תקנות התכנון והבניה תוספת שניה, חלק ב', סימן ג', תקנות 3.20-3.22. לפי התקנות הנ"ל:
ג. סימון נתיבי מלגזות לגבי סימון נתיב המלגזה חשוב לצבוע בצהוב את נתיב התנועה ולהשאיר טווח בטחון של חצי מטר מכל צד של המעבר, רוחב זה צריך בין השאר לאפשר למלגזה כניסה חופשית מהמעבר הראשי למעבר הפנימי. ד. יש לציין שבכל שימוש במלגזה יש להתאים את סוגה לביצוע עבודות הרמה ושינוע ספציפיות. התאמה זו יש להטיל על המומחה בנושא. ה. חומר נוסף בנושא
ו. מוצע בין השאר לערוך סקר סיכונים לאיתור מפגעי תעבורה פנימיים ,זאת ע"מ לבחון נקיטת האמצעים המתאימים לסילוק המפגעים ומזעור הסיכונים האפשריים . כן מוצע שבמסגרת ההדרכות הניתנות לעובדים , כמתחייב ע"פ: "תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (מסירת מידע והדרכת עובדים), התשנ"ט-1999", לרענן לכלל העובדים ( כולל מלגזנים) את דגשי הבטיחות הנוגעים לתחום התחבורה ולפרט דרכים להימנע ולהישמר מהסיכונים הנובעים ממנו. (צימר אבי , 31047) |