| |||||||||||
| |||||||||||
1. אמצעי תעבורה- כלל רכבים יש לנקוט בנושא זה באמצעים הדרושים כולל הגבלת מהירות נסיעה של אמצעי תעבורה במפעל כדי להבטיח תנועתם בטיחותית במפעל בהתאם לתנאים במקום. \בכל מקרה יש להיוועץ במומחים לתחום תעבורה לקבלת חוות דעתם בנושא; במפעלים ובארגונים השונים רצוי לעשות זאת בשלבי התכנון טרם הפעלתם. לאחר מכן, יש להתקין תמרורים ולערוך נהלים בהתאם. הדרכת הנוגעים לנושא: הן עובדי המפעל והן נהגים נכנסים תבוצע בהתאם כנדרש עפ"י התקנות. 2. מלגזות לפי "תקנות התעבורה - התשכ"א - 1961": א. תקנה 39(א), מוגבלת מהירת נסיעה למכונה ניידת כגון מלגזה ל-30 קמ"ש : ב. סימן י"ג: רכב תפעולי. מתייחס לנהיגת רכב תפעולי בתקנה 95ה', (א) (8) א(9) צוין: "(א) (8) מהירות הנסיעה המרבית של הרכב התפעולי , לסוגיו ולתכונותיו , בהתאם לתנאי השטח , שעות ההפעלה, תנאי התאורה, עומס התנועה והולכי הרגל שבאיזור תפעולי (9) מסלולי נסיעה ותמרורים להבטחת התנועה באיזור רכב תפעולי ככל שיראה הדבר נחוץ." 3. מידע נוסף קיימות בהוצאת Health Safety Executive) HSE) - המינהל הבריטי לבריאות ולבטיחות: א. חוברת מידע: HS(G)136 Workplace Transport Safety Guidance for Employers (מיון 010) בחוברת יש התייחסות להיבטי שונים של תעבורה במקומות עבודה (מפעלים). ניתן לעיין בחוברת במרכז המידע בתאום מראש עם אחראי על הספרייה מר שלום וייסמן, טל' 03-5266460. ב. סקירה כללית בנושא בטיחות תעבורה במקומות העבודה (מפעלים) : Workplace Transport Safety an Overview www.hse.gov.uk/pubns/indg199.pdf This is a web-friendly version of leaflet INDG199(rev1), revised 11/05 מסמך זה כולל 22 עמודים. להלן הקביעות בעמוד 9 מתוך הסקירה בו קיימת התייחסות לנושא הגבלת מהירות תנועת רכב במפעל: Speed
ניתן להוריד את המסמך בשלמותו באתר הנ"ל.Limiting vehicle speed is an important part of traffic control. The best way is to use fixed features (traffic calming features) that stop drivers travelling too quickly. Examples include speed humps (but see section Avoiding overturns), narrowing routes by use of bollards, raised kerbs or chicanes, and 'rumble' strips or areas. However, the wrong traffic calming feature can sometimes increase risk, eg by affecting the stability of vehicles or less-secure loads. You should assess the various features available and select those most appropriate for the traffic using your site. Traffic calming measures should be clearly visible. Many features can be lit or made reflective. Speed humps are often used to control speed but need to be used with care as they can create hazards of their own. Speed limits are also widely used, but they need to be sensible and practicable, or drivers will be tempted to break them. Speed limits need to be appropriate for: To decide an appropriate speed limit, consider the route layout and road usage. For example, lower speeds will be appropriate where pedestrians are present or where fork-lift trucks and road-going vehicles share the roadway. Different limits may be needed for different parts of the site. Consider using professional advice. www.hse.gov.uk/pubns/indg199.pdf ג. מאמר: "דרכי תנועה במפעל", בטאון בטיחות 162/5 - ינואר 1983 (עמ' 4-7) ניתן לקבל עותק ע"י פנייה למרכז מידע. ד. כמו כן, בתקנות התעבורה - התשכ"א - 1961, חלק י': סדרי בטיחות בהפעלת כלי רכב במפעלים (תקנות 579-587) קיימת התייחסות למינוי של קצין בטיחות רכב, חובותיו וחובות המפעל. כך, בתקנה 579 צוינה דרישה למינוי קצין בטיחות בתעבורה במקומות העבודה בעלי צי רכבים שונים : "579. בחלק זה- "מפעל" כל אחד מאלה: 1. מיזם, עסק, תאגיד או מוסד, שרשומים על שמו, או שהוא מפעיל או מנהל, כלי רכב מסוג המפורט להלן בטור א' במספר שאינו פחות מהנקוב לצדו בטור ב':
(בוריס פרידלנדר , 39553) |