| ||||
| ||||
1. פירוט פעולות עבודות אלו כוללות: | ||||
כל רכיבי כריות האוויר הכוללים חומר נפץ (ראו סעיף 2 בהמשך) כהגדרתו בחוק יטופלו עפ"י השלבים שפורטו לעיל, בהתאם לדרישות החוק ותקנות בנושא זה. 2. תחיקה | ||||
מידע נוסף לגבי מבנה ופעולתן של כרית אוויר ראו במאמר מתוך ויקיפדיה - סעיף 4.5 בהמשך. בסוגים האלה של כריות אוויר ניטרול וניתוק הוא השלב המסוכן. לכן יש לבצע ניטרול כריות אוויר ע"י אנשים מקצועיים שהוסמכו לכך מטעם היצרן, מיומנים לביצוע פעולה ומודרכים תקופתית בנדרש בתקנות. 3. גם המבנה של כריות אוויר שונה בין הרכבים השונים. הן מנוטרלות ומפרקים אותם בשיטות שונות. לכן, יש תמיד לפעול בהתאם להנחיות של יצרן סוג הרכב הספציפי. בדרך כלל, הנחיות אלה נמצאות ברשות המוסכים המורשים אשר הוסמכו ע"י יצרן הרכב לטפל בכלי רכב מתוצרתם. טיפול לא מקצועי ולא מוסמך במערכות אלה ללא הנחיות מדויקות של היצרן, מהווה סיכון בטיחותי ממשי. 4. מידע נוסף להלן המקורות הבאים לעיונכם: 4.1 עלון מידע של המינהל הבריטי לבריאות ולבטיחות HSE: Handling and storage of airbags and seat belt pretensioners עלון מידע זה מיועד לעובדים במוסכים לתיקון רכב. כולל מידע כללי לגבי טיפול ואחסון של כריות אוויר וחגורות בטיחות במקומות עבודה אלה. 4.2 עלון מידע בנושא סיכונים של כריות אוויר לרכב בהוצאת המינהל לבטיחות ולבריאות תעסוקתית (ארה"ב) - OSHA: Safety Hazard Information Bulletin on Automobile Air Bag Safety 4.3 דף מידע לאנשים המפרקים את כריות אוויר מתוך רכב בהוצאת המשרד לאיכות הסביבה של מדינת אורגון (ארה"ב) - State of Oregon, DEQ- Department of Environmental Quality Fact Sheet Air Bag Management - Information for Vehicle Dismantlers 4.4 מאמר מתוך כתב עת מקצועי - "Emergency Medicine News: Volume 25(9)September" 2003p 50": The Toxicology of Automobile Airbag Deployment [Toxicology Rounds: Part 1 in a Series] Greenberg, Michael I. MD, MPH 4.5 מאמר זה מפרט את פעולת כרית האוויר: Air bag From Wikipedia, the free encyclopedia (בוריס פרידלנדר , 42341) |