| ||||
| ||||
הובלת דלק נכלל תחת שינוע חומרים מסוכנים הכפוף לחקיקה בארץ. התחיקה בנושא מופיעה ב-
ראה דף תפוצה מס' ת-113 בנושא שינוע חומרים מסוכנים - דף מידע מס' 26 . הכולל את החקיקה החדשה בנושא שינוע יבשתי של חומרים מסוכנים במדינת ישראל. את הכמות המינימלית קובעים בהתאם לתוספת השנייה שבתקנות התעבורה, ובהתאם לסוג הספציפי והגדרתו (מס' או"ם), והספר הכתום . ראה דף תפוצה מס' ת-127 בנושא "שינוע חמרים מסוכנים - דף מידע מס' 29 " בקשר ל"חלות הדרישות של תקנות שירותי הובלה על שינוע חומרים מסוכנים בכמויות מתחת לסף הנקבע בתוספת שנייה לתקנות " . כמו כן יש להתייחס בהתאם לגיליון הבטיחות (msds) של החומר לאמצעי ההובלה והזהירות, הגיליון אמור להיות מסופק על ידי ספק החומר . קיימים גיליונות הבטיחות ( msds ) של בנזין, סולר ,נפט ומזוט ( בהנחה שמדובר בחומרים אלה ) . ניתן להוריד את גיליונות הבטיחות באתר בתי זיקוק לנפט, כתובת האתר: http://www.orl.co.il/index.html ולבחור מוצרים ואת המוצר המבוקש. קיימת חוברת "חומרים מסוכנים מדריך לטיפול הובלה ושינוע של חומרים מסוכנים " הוצאה לאור ע"י א.א.א. תחבורה בע"מ א.ת. - חולון . עמודים 17 עד 22 , דנים בשינוע נכון של חומרים מסוכנים , ( מיון 120.9 ) . שינוע החומר המסוכן צריך להיות בהתאם לחוק והתקנות לעייל. להלן תמצית העיקריים - פרוט ראה בתחיקה.
את התקנים ניתן להשיג / לעיין במכון התקנים הישראלי טלפון מס' 6465154 - 03 . בעת פריקת או טעינת הדלק מהמיכלית יש לדאוג להשוואת פוטנציאלים ( גישור ) בין המכלית הפורקת לבין כלי הקיבול ( מכל ) שאליו מוזרם הדלק , בגלל היווצרות חשמל סטטי . זאת בהתאם לתקנות רישוי עסקים ( אחסנת נפט ) - 1976 . כמו כן מומלץ בעת פריקת המכלית, מהירות הנוזל המקסימלית בשום מקרה לא תעבור את המהירות של 7 מטר לשנייה . ספיקת פריקה מומלצת בהתאם למכון הנפט הבריטי (IP ) להקטנת הסיכון מהיווצרות חשמל סטטי הינה : בצינור קוטר 3 אינץ ( 75 מ"מ ) 1300 ליטר לדקה . בצינור קוטר ½ 2 אינץ ( 65 מ"מ ) 1100 ליטר לדקה . ( דוד זיו , 34085) |