www.osh.org.il
05.09.10


סיור ועדת הבנייה של המוסד לבטיחות ולגיהות באתר בניית מרכז האישפוז החדש של הדסה בירושלים

ב- 26 באוגוסט 2010 נערך סיור לימודי של ועדת הבטיחות של המוסד לבטיחות ולגיהות בקמפוס "המרכז הרפואי - הדסה" בירושלים. במסגרת הביקור הוצגה העבודה על בניית מרכז האישפוז החדש שבשטח הקמפוס.

השתתפו: אמיל דרחובסקי (מנהל הפרויקט); בנצי משולם (ממונה על הבטיחות) - אנשי שיכון ובינוי (סו"ב), המארחים וכן: יונה שמר - יו"ר הועדה (חב' ארנסון); יעקב פקליס (הפיקוח על העבודה/ תמ"ת); אבי ידיד (ממונה על הבטיחות בפרויקט); אלי בן עזרא (יועץ בטיחות); נציגי המוס"ל: ישראל שרייבמן (סגן מנהל המוסד), אריה ספיח, יצחק קשלס, איגור פרלמן (מדריך בטיחות ארצי בבנייה), ראובן בן שמעון (מדריך בטיחות בבנייה - מחוז ירושלים והשפלה), אלכס אפשטיין (הח"מ).

הביקור נפתח בהתכנסות במשרד מנהל הפרויקט עם הסבריהם של אמיל ובנצי על הפרויקט אשר החל בינואר 2009 ומתוכנן להיגמר במרץ 2012. היקף העבודה: מבנה בן 17 קומות (גבוהות תקרה) מעל פני הקרקע ועוד 5 - תת-קרקעיות, בשטח כולל של 90.000 מ"ר. הפרויקט כולל גם מנהרה שרוחבה 3.5 מטרים באורך 50 מטרים המיועדת לפינוי חומרי פסולת שונים שייווצרו במהלך פעילות המבנה לייעודו.

בבנייה מועסקים כ- 270 עובדים (חברה טורקית) על הקמת השלד וקבלני משנה לפי הצורך (ביום הביקור היו 25). העבודה נעשית ב- 2 משמרות עבודה בנות 12 שעות כל אחת. באתר פועלים 6 מנהלי עבודה עם נוכחות של מנהל עבודה לכל קבוצת עובדים, באופן צמוד, בכל זמן עבודה.

בטיחות העבודה באתר באחריות אמיל דרחובסקי, מנהל הפרויקט, עם תמיכה וליווי שוטף של אבי ידיד, אלי בן עזרא ואחרים, אנשי בטיחות חיצוניים, בפיקוח עליון של בנצי משולם.

נקודות להדגשה בנושאי בטיחות:
  • לצורך העבודה הוקמו 3 עגורני צריח במרחקים מתאימים, כשזרועותיהם האופקיות מצויות בגבהים שונים שיאפשרו פעילות רצופה ובלתי מופרעת ביניהם. לצורך העלייה לקומות הגבוהות מופעלות מספר מעליות מטען/נוסעים חיצוניות;
  • העבודה מתבצעת בצמידות לפעילות שוטפת שלחדר המיון, מינחת הליקופטרים ודרכי מעבר פנימיות של רכב והולכי רגל. זה הצריך הקמת מיגונים לדרכים בקירוי מלמעלה ובחסימות אופקיות וגם - סגירת חלק מהדרכים בסביבת האתר;
  • כל לוחות החשמל באתר עברו בדיקת תקינות ובטיחות ע"י נציגי השותפים - חב' אלקטרה;
  • צינור דחיקת הבטון (המובא) ליציקות המתבצעות בקומות השונות מחוזק במחברים מיוחדים ומעוגן לסמוכות בטון מיוחדות שמיצבות אותו ומגינות עליו;
  • הוכנו 15 נהלי בטיחות ייעודיים במטה סו"ב; העובדים מודרכים בבטיחות טרם כניסתם לאתר, בשפתם, בע"פ ובכתב, כולל הענקת תג זיהוי המצביע על מעבר ההדרכה הנדרשת ותיעוד ההדרכה במסמכי האתר;
  • נערכה הדרכה ייעודית והסמכה לעבודה בגובה מחוץ לשטח האתר;
  • כל נושאי הבטיחות מצויים בכתובים גם באינטרא-נט, לרשות מנהלי העבודה המצוידים במחשבים מרושתים לצורך זה ואחרים;
  • כל הקבלנים חותמים במסגרת חוזה העבודה שלהם גם על מסמכי בטיחות והתחייבות להקפדה על בטיחות עובדיהם וכליהם;
  • מקיימים ישיבות בטיחות במסגרת המפגשים השוטפים על נושאי קידום העבודה ומפרסמים מידע בטיחותי בנושאים הנחוצים באתר, בחדרי האוכל והמנוחה ובמסגרות המגורים של העובדים הזרים.
הביקור באתר העבודה הסתיים בדברי הלל ושבח למנהלי האתר אשר השכילו לתחזק ולנהל אתר ענק כזה ברמת בטיחות וגיהות גבוהים כל כך וכמובן,למארגני הביקור.





המקור:
אלכס אפשטיין, אגף הסברה, פרסום והוצאה לאור