www.osh.org.il
11.07.11


"רסיסים" - אתר תכנים חדש לגולשים בעלי צרכים מיוחדים

יוזמה חדשה של המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) מנגישה את תכני האינטרנט לאנשים עם מוגבלויות לאחרונה הסתיים במטח, בסיוע המוסד לביטוח לאומי פיתוח האתר אתר רסיסים. מדובר באתר ללא תשלום, שמטרתו להנגיש את המידע הרב שנימצא ברשת לאנשים עם מוגבלויות.

כיום, מרבית האתרים באינטרנט אינם נגישים לאוכלוסיות עם לקויות שונות- אנשים עם לקות ראיה ועיוורון, אנשים עם לקויות מוטוריות שאינם יכולים להשתמש במקלדת או בעכבר רגיל, ואנשים עם ליקויי למידה והפרעות קשב אשר אינם יכולים להתמודד עם העומס הוויזואלי והמילולי הקיים באתרים.

אתר רסיסים נגיש באופן מלא לאנשים עם כל הלקויות, מאפשר שימוש באמצעי נגישות שונים ומגוונים דוגמת קורא מסך, מסך ברייל, מסכי מגע, מתגים,מקלדת וירטואלית, עכברים מותאמים וכו'. באתר 'רסיסים', יכול כל משתמש להתאים את התצוגה לצרכיו ולקרוא את התכנים בצורה הנוחה לו ביותר.

'רסיסים' מכיל מאגר של כ-2000 אתרים בעברית המספקים תקצירי מידע (עדכוני *RSS) מתוך אתרים קיימים במגוון נושאים, מהם מוזמן המשתמש לבחור. המשתמשים יכולים גם להוסיף ערוצים משלהם בכל שפה ולארגן את האינפורמציה בדרך הנוחה להם. כל משתמש בוחר לו את ערוצי התוכן - האתרים והמדורים, מהם הוא מעוניין לקבל עדכונים. כאשר משתמש נכנס לחשבון האישי שלו, מוצגים לפניו כל העדכונים האחרונים מכל ערוצי התוכן שבחר, והוא יכול לקרוא אותם בזמנו החופשי.

את פיתוח האתר ליוו משתמשים עם מוגבלויות שונות: עיוורים, לקויי ראיה, אנשים עם שיתוק מוחין ואנשים עם ליקויי למידה.



המקור:
אתר נגישות ישראל