www.osh.org.il
06.07.08


נתניה: פועל בניין נהרג לעיני בני משפחה וחברים

עובד בניין נהרג בערב יום ה' (03.07.08) בתאונת עבודה שאירעה באתר בנייה בנתניה. האיש עמד בקומה ה-16 של המבנה ונפגע ממכל כבד שהורם על ידי מנוף. משטרת נתניה פתחה בחקירה, ולמקום הוזעקו חוקרי משרד העבודה.

בשעות בערב עסקה קבוצת פועלים בעבודות בניין על גג הקומה ה-16 של בניין ברוב זלמן שז"ר בנתניה. מנוף המופעל באתר הרים מכל גדול ממתכת המיועד להעלאת חומרי בניין לעובדים. כשהגיע המיכל לקומה הגבוהה, הוא פגע בעובד (21) ומחץ אותו. האירוע התרחש לעיני כמה מבני משפחתו וחבריו לעבודה. צוות טיפול נמרץ של מד"א-שרון שהוזעק למקום טיפל בפצוע ופינה אותו לבית החולים לניאדו בעיר. לרופאים לא נותרה ברירה אלא לקבוע את מותו.

הפרמדיק גיל אטז והחובש הבכיר תומר סהר היו בצוות שהגיע לזירת התאונה. כיוון שמדובר בבניין גבוה הנמצא בשלבי בניה, נאלצו אנשי הצוות לעלות לגג הבניין במעלית העובדים המגיעה רק עד הקומה ה-14. מקומה זו ועד לגג הקומה ה-16 טיפס הצוות באמצעות סולמות ונאלץ לקבל סיוע מהעובדים במקום.

אטז סיפרה ל-ynet: "כשהגענו לשם הפצוע היה מחוסר הכרה, ללא נשימה ועם דופק. מצבו היה אנוש. מיד התחלנו לטפל בו, ובבדיקה שערכנו התברר כי הוא סובל מפגיעה רב-מערכתית, שברים מרוסקים ופגיעות פנימיות. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות והתחלנו בפעולות החילוץ".

משימת החילוץ התגלתה במהרה כמורכבת למדי. הצוות השכיב את הפצוע על אלונקה מיוחדת, שמתחתיה קרש הנועד לקבע אותו למקום. הניחו עליו צווארון מיוחד, ואז באמצעות מנוף האתר - הורידו אותו למטה. הצוות הרפואי שהמתין לו בסמוך לבניין המשיך בטיפול תוך כדי פינויו לבית החולים לנידאו בעיר, שם נקבע מותו.


המקור:
Ynet (רענן בן צור)