www.osh.org.il
03.07.08


בקרוב: גיל הצמיגים יוגבל לשש שנים

חטיבת יבואני הצמיגים באיגוד לשכות המסחר הפיצה חוזר המאפשר לנסוע על צמיגים בני קרוב ל-12 שנה. משרד התחבורה: בתוך כחודש נגביל תקופה זו לשש שנים.

כשאתם הולכים להרכיב צמיגים אצל הפאנצ'ר-מאכער, אתם שמים את נפשכם בכפכם. צמיג הוא הקשר הישיר בין המכונית שאתם נוהגים בה ומסיעים את יקירכם לבין הכביש, מה שהופך אותו לאחד מאביזרי הבטיחות החשובים ביותר במכונית.

למרות זאת, מזכירה חטיבת יבואני הצמיגים באיגוד לשכות המסחר בחוזר שהפיצה באחרונה, כי יבואני צמיגים מעניקים אחריות של שש שנים מיום רכישת הצמיגים, וכי "על פי הנחיות היצרנים, צמיגים חדשים ניתנים לאחסון ומכירה (בתנאים מתאימים) לפחות שש שנים מתאריך הייצור". המשמעות: ייתכן שימכרו לכם צמיג בן שש, ושבזכות האחריות תוכלו לנהוג ברכב שצמיגיו לפני בר מצווה.

יוסף נעים, עד לאחרונה יו"ר ענף הצמיגים באיגוד המוסכים, וכעת חבר בחטיבת המוסכים החדשה שהוקמה באיגוד לשכות המסחר, מתקומם נגד החוזר הזה של חבריו. "אין חוק מרבי לגיל הצמיגים, אך אסור להכניס לארץ מכוניות שצמיגיהן בני יותר מ-18 חודש, ועל יבואני צמיגים להביא לכאן צמיגים שגילם אינו עולה על 10 חודשים. "אם מגבילים את גיל הצמיג שמותר לייבא לארץ ואת גיל הצמיגים המורכבים על מכוניות חדשות, לא ברור מדוע אין הוראות בדבר גיל הצמיגים שמותר להרכיב על מכוניות", הוא אומר.

"יש כאן אוזלת יד של משרד התחבורה. תכונותיו של הצמיג נפגמות ככל שהגיל עולה וחייבים לדאוג לכך שמי שקונה צמיג חדש, יקבל באמת צמיג חדש".

שמעון ולנסקי, האחראי על תחום זה במשרד התחבורה, דווקא מסכים ומגלה: "בתוך חודש נאמץ את ההמלצות הקיימות בנושא זה באנגליה (שבה קר הרבה יותר מאשר בישראל והצמיגים נשמרים יותר - ב.ב) ונאסור הרכבת צמיגים בני יותר משש שנים. ההמלצה גם תגביל את גיל הצמיגים שכבר נמצאים על הרכב". במשרד מתכוונים לקבוע כי רכב עם צמיגים בני 10 שנים, לא יוכל לעבור בהצלחה את מבחן הרישוי השנתי.

זאת ועוד: קודי העומס והמהירות של הצמיגים המותרים לכל רכב יירשמו ברישיון, ויחייבו את הצמיגאים. זאת במקביל להגברת האכיפה בתחום בדיקות הצמיגים.


המקור:
Ynet (בני ברק)