www.osh.org.il
29.05.08


אגף הפיקוח: כנס בנושא שימוש בפורמלדהיד בענף הלול

אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת קיים בתאריך 21.05.08 כנס בנושא שימוש בפורמלדהיד ותחליפים לחיטוי בענף הלול. להלן סיכום הכנס, כפי שפורסם באתר אגף הפיקוח:

מפקחת עבודה ראשית במשרד התמ"ת ורדה אדוארדס מוסרת כי הכנס נערך בהמשך למבצע אכיפה ארצי שנערך לפני מספר חודשים ובו ביקרו מפקחי האגף בעשרות לולים ומדגירות ברחבי הארץ ובדקו שיטות העבודה והשימוש בחומר פורמלדהיד.

לכנס הגיעו כ - 100 משתתפים ביניהם, נציגי משקים, לולים ומדגרות ברחבי הארץ, חברות קבלניות לחיטוי לולים, נציגי החברה המייצרת את החומר בארץ, נציגי משרד הבריאות, נציגי משרד החקלאות - השירותים הוטרינריים, נציגי המוסד לבטיחות ולגיהות, נציגי המשרד להגנת הסביבה, נציגי המרכז החקלאי, מפקחי אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת ועוד.

בדברי הפתיחה של הכנס, ברך יאיר גולדשמיד, מרכז חקלאות ארצי באגף הפיקוח על העבודה, על שיתוף הפעולה בין כל הגורמים המעורבים והיכולים להשפיע על שיפור תנאי הבטיחות והבריאות בשימוש בחומרים מסוג זה.

מפקחת עבודה ראשית במשרד התמ"ת ורדה אדוארדס, הציעה לאמץ את שיטת codes of practice) C.O.P) לכתיבת נהלי עבודה ושיטות עבודה בחומר פורמלדהיד במדגירות, בשיתוף והסכמת כל הגורמים כאמור.

במסגרת ההרצאות בכנס, הציגה ד"ר לובה פושנוי, רופאה תעסוקתית ראשית במשרד התמ"ת, את הסיכונים הבריאותיים הקשורים עם שימוש בפורמלדהיד, בהמשך, הסבירו עמוס אבנרי וד"ר נתי אלקין, נציגי יורומור וביוואק, על שיטות יישום חדשות וציוד יישום מתקדם וכן על קבוצות חומרים לחיטוי.

חיים בן ארי, גיהותן מהמוסד לבטיחות, הציג את תוצאות סקר חשיפות עובדים לפורמלדהיד בענפי הלול השונים. ד"ר שמעון פקומונסקי, רופא וטרינר ראשי למחלות עופות, עדכן בדבר אילוצי השימוש בפורמלדהיד שימוש בתחליפים ואכיפה מדגמית של דרישות התקנות.

יאיר גולדשמיד סקר את ראשי הפרקים העיקריים של הצעת התקנה החדשה לעובדים בפורמלדהיד. נוסח הצעת התקנה יובא להערות הציבור באתר זה בהקדם. יום העיון הסתיים בהרצאתו של יואב גרשון, מרכז פרויקט בטיחות בחקלאות במוסד לבטיחות, בנושא ציוד מגן אישי מתאים לחיטוי והדברה במדגירות ולולים.

כנס זה הוגדר כהצלחה בשל העניין הרב של המשתתפים בו אשר היו מעורבים באופן פעיל במהלך ההרצאות.


המקור:
אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת