www.osh.org.il
29.04.08


דיפלומטים תאילנדיים - אורחי המוסד לבטיחות ולגיהות

בערב פסח ה'תשס"ח (17.04.08) התארחו במתקני מחלקת ההדרכה שלנו: שגריר תאילנד בישראל, מר Chatchawed Chartsuwan, נציג משרד העבודה התאי - מר Ruangyot Tikavul, גב' רינה בודנקין, מנהלת קרן 'מנוף' במוסד לביטוח לאומי ומר שלמה נאון, מנהל הכספים של הקרן. את האורחים קיבלה הנהלת המוס"ל ונציגים נוספים מבין העובדים.

הביקור נועד להציג את המוסד לבטיחות ולגיהות ואת פעילותו בנושאי בטיחות ובריאות תעסוקתית של העובדים התאילנדים בארץ (כ- 25,000 עובדים מועסקים במיגזר החקלאי במדינת ישראל) ולאפשר לאורחים המכובדים להציג עמדות ומחשבות על שילוב בני ארצם במערך העבודה בישראל.

מנהל המוס"ל מר חיים אליהו תיאר את מבנה המוסד והדגיש את הפעילות הנרחבת המתבצעת בשטח בהדרכת העובדים התאים, במסגרת פרויקט הבטיחות בחקלאות אשר מופעל יותר מ- 6 שנים במימונה של קרן 'מנוף'. פעילות ההדרכה מקיפה את המעסיקים - החקלאים בישראל - ואת העובדים הזרים, במפגשי הדרכה מרוכזים שאליהם מגיעים בכל פעם עשרות עובדים ממשקים שונים. ההדרכה נערכת ע"י מדריכי הבטיחות בחקלאות של המוסד בליווי תרגום סימולטני מעברית לתאילנדית של גב' נוי נבו (תאית במוצאה). ההדרכות נערכות בכיתות ובשטח בנושאי מיכון, שיטות עבודה, צמ"א, ועוד.

בטקס נשאו דברי ברכה מנהל המוס"ל והשגריר. הדברים תורגמו ע"י גב' נוי נבו שזכתה בהזדמנות זו גם לתעודת הוקרה על פעילותה הנמרצת והמתמדת בליווי הדרכתם של העובדים בנושאי בטיחות וגיהות.
מר יואב גרשון, מנהל פרויקט החקלאות במוס"ל תיאר את מערך ההדרכה והציג חומר הדרכה כתוב, מתורגם לתאילנדית הנמסר לעובדים המודרכים. החומר הכתוב כולל דפדפות המכילות את עיקרי הנושאים, שלטי אזהרה וכרזות בנושאי הבטיחות והגיהות בעבודה נמסר בהוקרה גם לאורחים שהודו במילים חמות ונרגשות על המאמצים המוקדשים לשמירת שלומם ובריאותם של אזרחי תאילנד.

ד"ר שרה דיקשטיין, ממרכז המידע במוס"ל נשאה הרצאה בנושאי תזונה. היא התמקדה בהשלכות של חוסר תיאמין בקרב עובדים תאילנדים בישראל, והסיכון במחסור בוויטמין B1 אשר עלול להיווצר אצל העובדים בגלל השינויים בתזונתם.

בפני האורחים הוצגו גם "חדר השקט" (ע"י מר שלמה איציקובסקי, מנהל מחלקת ההנדסה) אשר הדגים והסביר בנוגע לדרכים למניעת נזקים כתוצאה מחשיפה לרעש וניידת הדרכת בטיחות שבאמצעותה מעבירים הדרכה באתרי העבודה. האורחים התנסו בתוכנות האינטראקטיביות המופעלות באמצעות מחשבים בתוך הניידת וגילו עניין רב בשיטת ההדרכה המופעלת בדרך זו. בימים אלה נמצאת בשלבי סיום פיתוח ניידת קלה (במיני-ואן) לצורכי הדרכה במשקים החקלאיים. מתוכננות להקמה מספר יחידות לשירות המיגזר החקלאי.

לדברי השגריר והנספח לענייני עבודה מתנהלת גם בתאילנד מערכת פיקוח ואכיפה של חוקי בטיחות וגיהות. כמו כן קיימת הדרכה כללית בלבד בנוגע למציאות הישראלית עבור עובדים המתעתדים להגיע אלינו. במהלך המיפגש הציע סגן מנהל המוס"ל, מר ישראל שרייבמן, להעביר למערכות הרלוונטיות בתאילנד חומר הדרכה ראשוני, שיימסר לעובדים המתעתדים להגיע אלינו כדי להכין אותם לדרישות הבטיחות בארץ. נראה כי הרעיון הזה יקרום עור וגידים.


  

  


המקור:
אלכס אפשטיין, מחלקת הוצאה לאור, המוסד לבטיחות ולגיהות