www.osh.org.il
11.03.08


בריטניה: הנחיות לגבי שיטות עבודה במוקדי שירות טלפוניים

המנהל הבריטי לבטיחות ובריאות בעבודה HSE פרסם לאחרונה מהדורה מעודכנת של הנחיות לגבי שיטות עבודה במוקדי שירות טלפוניים [Advice regarding call centre working practices].

המסמך, בן 80 עמודים, מיועד לבעלי החברות, למנהלים ולאחראים על בטיחות העובדים במוקדי השירות, ומתייחס לנושאים הבאים:
  • מסירת מידע לעובדי מוקדי השירות ומעורבותם ביצירת סביבת עבודה בטוחה ובריאה.
  • עבודה נוחה עם מחשבים וציוד היקפי של עמדות מחשב.
  • שמירה על העיניים ובריאות הראיה.
  • שמירה על השמיעה ושימוש נכון באזניות, מיקרופונים וכד'.
  • עבודה מהבית במסגרת פעולתם של מוקדי שירות טלפוניים.
  • שיטות עבודה ב"עמדות ניידות" (hot-desking).
  • מניעת הפרעות שריר-שלד.
  • מעקב אחר תפוקת העובדים - יתרונות וחסרונות.
  • עבודה במשמרות.
  • עובדים זמניים.
  • הדרכת עובדים להתמודדות עם בעיות ארגונומיות ופסיכו-חברתיות.
  • התעללות ואלימות מילולית.
  • בריאות הקול.
  • סביבת עבודה בריאה: טמפרטורה, איכות אויר ואוורור, תאורה, צפיפות.
  • לחץ פסיכולוגי בעבודה במוקדי שירות טלפוניים.
מסמך ההנחיות מבוסס על עבודות מחקר רבות שנעשו בנושא ועל סקרים שבוצעו במוקדי שירות טלפוניים.

המסמך נגיש באתר האינטרנט של HSE :
 http://www.hse.gov.uk/lau/lacs/94-2.pdf


המקור:
HSE