בריטניה: הנחיות לגבי שיטות עבודה במוקדי שירות טלפוניים
המנהל הבריטי לבטיחות ובריאות בעבודה HSE פרסם לאחרונה מהדורה מעודכנת של הנחיות לגבי שיטות עבודה במוקדי שירות טלפוניים [Advice regarding call centre working practices].
המסמך, בן 80 עמודים, מיועד לבעלי החברות, למנהלים ולאחראים על בטיחות העובדים במוקדי השירות, ומתייחס לנושאים הבאים:
- מסירת מידע לעובדי מוקדי השירות ומעורבותם ביצירת סביבת עבודה בטוחה ובריאה.
- עבודה נוחה עם מחשבים וציוד היקפי של עמדות מחשב.
- שמירה על העיניים ובריאות הראיה.
- שמירה על השמיעה ושימוש נכון באזניות, מיקרופונים וכד'.
- עבודה מהבית במסגרת פעולתם של מוקדי שירות טלפוניים.
- שיטות עבודה ב"עמדות ניידות" (hot-desking).
- מניעת הפרעות שריר-שלד.
- מעקב אחר תפוקת העובדים - יתרונות וחסרונות.
- עבודה במשמרות.
- עובדים זמניים.
- הדרכת עובדים להתמודדות עם בעיות ארגונומיות ופסיכו-חברתיות.
- התעללות ואלימות מילולית.
- בריאות הקול.
- סביבת עבודה בריאה: טמפרטורה, איכות אויר ואוורור, תאורה, צפיפות.
- לחץ פסיכולוגי בעבודה במוקדי שירות טלפוניים.
מסמך ההנחיות מבוסס על עבודות מחקר רבות שנעשו בנושא ועל סקרים שבוצעו במוקדי שירות טלפוניים.
המסמך נגיש באתר האינטרנט של HSE :
http://www.hse.gov.uk/lau/lacs/94-2.pdf
המקור:
HSE
|