כניסה הרשמה צור קשר

כנס בטיחות ובריאות בתעסוקה - מחוז תל אביב והמרכז

 

עודכן ב:29/10/2009

 

ב- 27 באוקטובר 2009 התאספו באולם הכנסים של סמינר "רמת אפעל" כ- 170 משתתפים מענפי הבטיחות והבריאות בתעסוקה שלקחו חלק בכנס האזורי שאורגן ונערך ע"י צוות מחוז תל אביב והמרכז, במוסד לבטיחות ולגיהות בניצוחו של דב דביר - מנהל המחוז. הכנס הונחה ע"י אנדרי מטיאס - מנהל תחום הסברה, פרסום והוצאה לאור.

בפתיחת הכנס בירך מר חיים אליהו - מנהל המוסד לבטיחות ולגיהות את אורחי הכנס וגם עידכן בחידושי הפעילות הבטיחותית במחוז ובכלל. הוא הדגיש בדבריו את החידושים שיזם המוס"ל בתחומי ניידות ההדרכה - לומדות חדשות, המשך פעילות בהדרכת בטיחות למיגזר החקלאי, עידכון אתר האינטרנט של המוס"ל, תרגום תקנות בנושאי בטיחות בבנייה לערבית ולרוסית, המשך מתן שירות במקומות העבודה. הוא הדגיש את הערכתנו ל"קרן מנוף" שבמוסד לביטוח לאומי שמאפשרת את מירב הפעילויות המתבצעות.

בהמשך מסכת ברכות בירכה הגב' ברנדה מורגנשטיין, ראש אגף קרנות במוסד לביטוח לאומי, את הציבור אשר התאסף להתעדכן בפעילויות המיועדות להרים את נס הבטיחות והבריאות בתעסוקה במדינת ישראל, והדגישה את השותפות בין המוסד לביטוח לאומי והממונים על הבטיחות בעבודה בכך.

הגב' נילי זרחין, יו"ר ארגון הממונים על הבטיחות והגיהות, בירכה על קיום הכנס שנערך במגמה להעלות את המודעות, להוסיף מידע ולהגביר את הפעילות בנושאים המעסיקים את המקצוענים והארגון המייצג אותם. היא השמיעה תודה מיוחדת למוסד לבטיחות ולגיהות אשר בפעילות השוטפת בתחומי ההדרכה, מרכז המידע, ההוצאה לאור והאינטרנט מוסרים למפעלים את מיטב הידע הנחוץ לקידום הנושא.

מר דב דביר, מנהל מחוז ת"א והמרכז במוס"ל, בירך את המגיעים לכנס בציון שמחתו על ריבוי מספרם ואיחל שנת עבודה טובה ופוריה ולשיתוף פעולה הדוק עם צוות המוס"ל.

בחלק העיוני של הכנס נשמעו מספר הרצאות חשובות ומעניינות:
  1. פעילויות של אגף הקרנות במוסד לביטוח לאומי - מפי הגב' ברנדה מורגנשטיין (ראש האגף) - בהדגשת נתונים עדכניים על תאונות עבודה בישראל ופעילויות שונות של "קרן מנוף" לצמצום בתחום זה.
  2. חידושים בתקנות התכנון והבנייה - מפי מר חיים תמם (סגן מפקח כבאות ראשי) - להבהרת הדרישות המפורטות שם לצורך אבטחת בטיחות הציבור במבנים הנבנים בארץ.
  3. עקרונות בתקנות הבטיחות לעבודה בגובה - מפי מר זאב דיבסק (מרכז בטיחות ארצי באגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת).
  4. כלי הערכה לסיכונים ארגונומיים - מפי מר צביקה כץ (מנכ"ל "ארגוטיים") - במגמה לאפשר לאנשי הבטיחות המפעליים לבצע הערכת סיכונים ארגונומיים, בתחנות העבודה, באופן עצמי.
  5. חידושים בלומדות המופעלות בניידות ההדרכה של המוס"ל - מפי מר נחום טיר (מנהל תחום פרויקטים ופיתוח תשתיות).
  6. חידושים ועדכונים בתקינה בנושאי הגיהות התעסוקתית - מפי ד"ר אשר פרדו (המוס"ל).
  7. פאנל שאלות ותשובות - בהשתתפות מר ישראל שרייבמן (ס.מנהל המוס"ל), מר מיכאל ספרו (ס. מפקח עבודה אזורי במחוז ת"א והמרכז), גב' נילי זרחין (יו"ר ארגון הממונים) ומר דב דביר (מנהל מחוז ת"א והמרכז במוס"ל). במסגרת הפאנל הועלו נושאים הקשורים לימי הכשירות של אנשי הבטיחות (ממונים ונאמנים), לנושאי הבטיחות בתקנות הבנייה ועוד.
ברנדה מורגנשטיין, ראש אגף קרנות במוסד לביטוח לאומי מימין לשמאל: ריקי בן עודד (מנהלת אגף נפגעי תאונות עבודה במוסד לביטוח לאומי), ישראל שרייבמן (ס.מנהל המוס"ל), חיים אליהו (מנהל המוס"ל), רינה בודנקין (מנהלת "קרן מנוף" במוסד לביטוח לאומי).
אולם המליאה מימין לשמאל: חיים אליהו (מנהל המוס"ל), דב דביר (מנהל מחוז ת"א והמרכז במוס"ל)

 

מקור: אלכס אפשטיין, תחום הסברה, פרסום והוצאה לאור במוס"ל .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע