www.osh.org.il
29.07.08


תחקיר: עובדי תחנות דלק מעשנים ומדברים בטלפונים סלולאריים

אמש נפצעה קשה אישה שהגיעה לתדלק את מכוניתה בתחנת דלק בצפון הארץ כשבמקום התרחש פיצוץ. עדיין לא ברור מה גרם לפיצוץ הזה, אבל תחקיר חדשות 2 באינטרנט חושף תופעה מסוכנת בחלק מתחנות הדלק - עובדי תחנות, מתדלקים, שמרשים לעצמם לעשן בשטח התחנה ולדבר בטלפונים סלולאריים בזמן המשמרת.

בדצמבר 2004 קבעה ועדת הכלכלה של הכנסת כי אסור לעשן ולדבר בטלפונים סלולאריים בתחנות הדלק בישראל. העונש לעבריין - עד 12,000 ש"ח.

ממצאי תחקיר חדשות 2 שמוצג בכתבה המצולמת מטרידים מאוד את חברות הדלק. "סונול רואה בחומרה רבה את ממצאי התחקיר", אומרים בחברת הדלק. "התנהגות המתדלקים המוצגת בתחקיר הינה בניגוד לכל נהלי החברה האוסרים, באופן חד-משמעי עישון בשטח התחנה. סונול תפעל במהירות ובנחישות לרענון נהלי החברה בנושא בכל תחנותיה למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד".

גם חברת הדלק פז התייחסה לממצאים בהפתעה. "אנו רואים בחומרה הפרת כללי בטיחות בתחנות", אמרו בפז. "במידה ואכן הייתה חריגה מהכללים והנהלים, לא נהסס לנקוט צעדים נגד עובדים ומנהלים שהפרו כללים אלה".

 לכתבה המצולמת של חדשות 2: מתדלקים מסכני חיים

 ראו בנוסף דף מידע של מרכז המידע: טיפים ל"תדלוק בטיחותי" של רכב, בעריכת בוריס פרידלנדר, מבוסס על דף מידע של NFPA (הארגון לבטיחות אש בארה"ב).


המקור:
חדשות 2 (גלעד שלמור)