www.osh.org.il
23.07.08


השתתפות המוסד בקונגרס העולמי ה- 18 לבטיחות
ולבריאות בעבודה

בתאריכים 29 ליוני - 2 ליולי 2008, התקיים בסיאול, בירת קוריאה הדרומית, הקונגרס העולמי ה- 18 לבטיחות ובריאות בעבודה. הקונגרס אורגן על-ידי ארגון העבודה הבינלאומי (ILO), הארגון הבינלאומי לביטחון סוציאלי (ISSA) והסוכנות לבטיחות ולבריאות בתעסוקה של קוריאה (KOSHA), בהשתתפות אנשי מקצוע בכירים, נציגי מעסיקים ועובדים, נציגי הביטחון הסוציאלי, קובעי מדיניות ומנהלים, ובחסות נשיא דרום קוריאה.

הקונגרס הקיף את כל תחומי הבטיחות והגיהות בתעסוקה, לרבות ביטוח נפגעי עבודה ופיקוח על העבודה, ועסק גם באתגרים החדשים בנושאים הרלוונטיים בעידן הגלובליזציה. הכינוס שם דגש על אחריות החברה לאבטחת בטיחותו ובריאותו של העובד. במסגרת הקונגרס נחתמה אמנת סיאול אשר קבעה כי הזכות לעבודה בטוחה הנה זכות אנושית בסיסית.

את הקונגרס ליוותה תערוכת ציוד בטיחות שהכילה מאות דוכני מציגים מכל רחבי העולם ואמצעי המחשה לשימוש בו. בנוסף נערכה תערוכת פוסטרים ופסטיבל סרטי בטיחות.

בקונגרס נטלו חלק כ-4,500 נציגים מכל רחבי העולם, כאשר את ישראל יצג המוסד לבטיחות ולגיהות באמצעות מר חיים אליהו, מנהל המוסד לבטיחות ולגיהות והגברת ליבי קוסקס ממרכז המידע של המוסד.

במסגרת מושב CIS-ILO הרצתה גברת ליבי קוסקס על פעילות מרכז המידע בשנת 2007. התרשמנו כי מרכז המידע של המוסד לבטיחות זוכה להערכה רבה בקרב הנציגים האחרים, בין היתר, גם בזכות פעילותו החלוצית במספר תחומים.

במהלך הכנס נפגשו נציגי המוסד לבטיחות ולגיהות הישראלי עם המנהלים הבכירים של CIS-ILO, ונוצרו קשרים עם נציגי מדינות שונות. נוצר קשר הדוק עם מנהל CIS, מר גאבור סנדי (Gabor Sandi) וצוותו. מר גאבור ביקש מהמוסד להמשיך את פרויקט תרגום לאנגלית של גליונות מידע על סיכונים תעסוקתיים לעובדים במקצועות שונים, וליטול חלק מרכזי בפעילות בינלאומית בנושא זה.
כמו כן, נוצר קשר חם עם מנהלת תחום הבטיחות והבריאות בעבודה במסגרת ארגון ILO, ד"ר סמירה אל-טוואיג'רי, Sameera Al-Tuwaijri (ממוצא סעודי), שהחליפה את ד"ר יוקה טאקאלה (Jukka Takala) בתפקיד זה. גברת סמירה הביעה התפעלות מישראל ואף ביקשה לבדוק אפשרות לארח אותה בארץ.

ההשתתפות בכינוס נתנה לנו אפשרות להתרשם מהחידושים שחלו בתחום זה בשנים האחרונות, ללמוד מהניסיון של מדינות אחרות בהתמודדות עם בעיות של בטיחות תעסוקתית וגיהות ופתרונות אפשריים, לבנות קשרים מקצועיים חשובים, להכיר את הבעיות ההופכות למרכזיות בתחום הבטיחות, כגון, גורמים פסיכוסוציולוגיים ובטיחות, בעיה הולכת וגוברת של בטיחות ועובדים זרים בעידן הגלובליזציה, אימוץ סטנדרטים בינלאומיים אחידים בתחום הבטיחות בכל העולם, תזונה נכונה בעבודה כגורם בטיחותי וכו'.

  לחץ כאן לצפייה באמנת סיאול בנושא בטיחות ובריאות תעסוקתית (בעברית).

  מידע נוסף ראו באתר הקונגרס, בכתובת:
http://www.safety2008korea.org/eng/index.jsp



מר אליהו, מנהל המוסד לבטיחות ולגיהות, עם מר גאבור, מנהל CIS

מר אליהו וגב' קוסקס עם משתתפי הכינוס של CIS

גב' קוסקס מרצה במסגרת מושב CIS-ILO

מר אליהו עם ד"ר סמירה אל-טוואיג'רי מנהלת תחום הבטיחות של ILO

נעלי בטיחות חדישות במסגרת התערוכה

נעלי בטיחות חדישות במסגרת התערוכה

ניידת בטיחות במסגרת התערוכה


המקור:
חיים אליהו, מנהל המוסד לבטיחות ולגיהות