www.osh.org.il
15.07.09


פעילות המוסד לבטיחות ולגיהות במסגרת
"קהילה בטוחה"

"קהילה בטוחה" - פרויקט המתמקד בקידום הבטיחות במקומות עבודה בשיתוף הקהילה יצא לדרך.
בשלב ראשון הוא יתמקד בשני ישובים: רעננה ואום אל פחם. הפרויקט התאפשר תודות למימון קרן מנוף שבמוסד לביטוח לאומי, ויתבצע באמצעות אנשי המוסד לבטיחות ולגיהות, בשיתוף המחוזות: צפון ומרכז, בסיוען של העיריות המשתתפות ושל גב' אסתי ויסברג, המנהלת לנושא מטעם קרן מנוף.

פרויקט זה מתבסס על התארגנות של קבוצת אנשים, לרוב בני אותה קהילה/יישוב במטרה להשגת יעדים משותפים. הפרויקט מקורו בתוכנית של WHO - ארגון הבריאות הבינלאומי, ומושתת על האמרה "זכות העובדים לחזור הביתה בשלום". בין מטרותיו העיקריות של הפרויקט - לצמצם ככל האפשר את מספר תאונות העבודה, הנפגעים ומחלות המקצוע בקרב בני הקבוצה המשתתפת. על הפרויקט נמנות פעילויות הדרכה והטמעה בנושאי בטיחות וגיהות, הכוללות התמודדות עם סיכונים, איתור וסילוק מפגעים, עריכת סקרי סיכונים, ביצוע בדיקות רעש בסביבת העבודה וכן בדיקות שמיעה לעובדים.

הפרויקט מיועד בעיקר לבתי מלאכה ולמפעלים קטנים ובינוניים.

הפעילות תקיף את הערים אום אל פחם ורעננה, בהשתתפות 200 מקומות עבודה קטנים באום אל פחם ,הכוללים כ -700 עובדים, ו- 150 מקומות עבודה קטנים ברעננה, בהם כ- 750 עובדים.

לפרויקט תרומה רבה וערך מוסף בתחומים רבים נוספים הבאים לידי ביטוי בנושאים כמו גיבוש קהילתי/קבוצתי, שיפור והידוק הקשר בין העיריות למקומות העבודה ואנשי הקהילה, שיפור בתודעת הבטיחות הכוללת והידוק הקשרים עם המוסד לבטיחות ולגיהות, דבר שלכשעצמו יתרום לשימור והעצמת נושא הבטיחות בעיר.

ברשת "קהילה בטוחה" חברים כיום למעלה מ- 150 ישובים ברחבי העולם, כאשר מספר זה הולך וגדל בהתמדה נוכח ההכרה ההולכת וגוברת בחשיבותו.


המקור:
אבי צימר, תחום פרויקטים ופיתוח תשתיות, המוסד לבטיחות ולגיהות