www.osh.org.il
14.07.09


כרמל כימיקלים תפסיק את זיהום האוויר

המאבק הארוך על שמירה על איכות הסביבה, שניהלו תושבי עתלית והעמותות הירוקות נגד מפעל "כרמל כימיקלים" בעתלית, צפוי להגיע לסיומו.

בדיון שנערך בשבוע שעבר בבית משפט השלום בחיפה, ביקש המפעל למנוע את שלילת היתר הרעלים לחומר המסרטן פורמלדהיד ולבטל את צו סילוק הרעלים שהוצא נגדו.

צו זה הוצא נגד הנהלת המפעל על-ידי מנהל המחוז במשרד להגנת הסביבה והממונה לפי חוק החומרים המסוכנים, שלמה כץ.

הצו הורה למפעל לפנות חומרים רעילים מסוג פורמלין ולסלקם. בצו צוין, בית היתר: "החזקת הרעל פורמלין והעיסוק בו במפעל, כפי שזה מתבצע על-ידיכם, יש בו כדי לסכן את הסביבה ואת בריאות הציבור".

ההחלטה להוציא את הצו התקבלה בעקבות שימוע שנערך למנהלי המפעל. בשימוע הודיע המשרד להגנת הסביבה, בין היתר, כי המפעל גורם למיפגעים סביבתיים חמורים.

מנהל המפעל, גיל דנקנר, הגיש ערעור על הוצאת הצו, והדיון בעניינו הסתיים בהסדר, שבמסגרתו התחייב המפעל לפנות בתוך חודשיים את בריכת האידוי, להפסיק את פליטת הפורמלדהיד לאוויר ולהתקין מסננים וגלאים בארובות.

בית המשפט קבע כי "פינוי הפסולת מהבריכה ייעשה באופן שיגרום למינימום פגיעה בסביבה". עוד נכתב בפסק הדין כי "במידה והמפעל לא יקיים את התנאים הללו במלואם, יישלל היתר הרעלים מיידית ללא צורך בשימוע נוסף מצד המשרד להגנת הסביבה".


המקור:
mynet (אודי אמסלם)