הדרכה מיוחדת לעבודה בגובה
מאת: אסף כהן - מדריך בטיחות למגזר החקלאי , מחוז חיפה והצפון

ביום חמישי, 30.04.09, בוצעה הדרכה מיוחדת לעבודה בגובה לעובדים תאילנדים. את ההדרכה יזמה רחלי בן צבי, רכזת המגדלים של בית האריזה צמח תמרים, והיא כללה עובדים ממטעי התמרים הקשורים לבית האריזה שגם מימן חלק מעלות ההדרכה.

בהדרכה נכחו 50 עובדים וזאת לפי אישור מיוחד של האגף לפיקוח על העבודה ע"י רכז המגזר החקלאי מר יאיר גולשמיט. החלק הראשון של ההדרכה כלל את המידע הכללי יחד עם החומר התיאורטי של שני נושאים - עבודה על סולמות ועבודה על במות מיתניידות - שהם למעשה העיסוקים בגובה בהם נתקלים העובדים במטעי התמרים. את החומר בהדרכה העבירה נוי נבו, מתורגמנית הבית של פרוייקט החקלאות במוסד לבטיחות, וזאת לפי חומר שנערך ואורגן ע"י כותב שורות אלו ובפיקוחו.

מאחר וההדרכה כללה רק את החלק התיאורטי היא מחייבת השלמות של החלק המעשי בלבד, שאותם יבצעו בקבוצות של עד 10 משתתפים, ע"י מדריכים שהוכשרו במיוחד לביצוע הסמכות לבמות מתניידות במגזר החקלאי עם השלמות לנושא הסולמות ע"י מדריכים מוסמכים.

הדרכה מיוחדת זאת מביאה לידי ביטוי את ייחודו של פרוייקט החקלאות של המוסד לבטיחות ולגיהות והקשר המיוחד שלו עם המערכות החקלאיות השונות, עם המגדלים ובתי האריזה, ויכולת ההשתלבות איתם במטרה להדריך עובדים בעלי צרכים מיוחדים, כגון עובדים תאילנדים במגזר החקלאי.